kleurrijke en informatieve show Zoals elk jaar was er in de immense voorhal volop gelegenheid voor het drinken van een kopje koffie aan een van de vele tafeltjes en tot het her nieuwen van de contacten tussen de ruim drie duizend afgevaardigden uit het gehele land. In deze hal was een kleurrijke en afwisselende reeks in formatiestands opgebouwd. Ze gaven een volledig beeld van de vele activiteiten ten behoeve van de aangesloten banken. In het centrum van de hal had het Bank-o-rama een plaats gekegen. In deze zeer suggestieve stand geven de stemmen van Mies Bouwman en Willem Duys begeleid door 640 kleurendia's op 8 scher men de bezoeker een idee van wat onze banken voor het publiek kunnen doen. Met deze stand heeft de organisatie groot succes bij het publiek en ook de vakpers schreef lovend over deze mo derne vorm van publiciteit. De afdeling publiciteit, samenstelster van deze informatieshow, had zelf een goed ingerichte stand, waarin een model van het maanvaartuig „Eagle" en een levensgrote, maar wel opgezette beer de aandacht trokken voor de vele mogelijkheden van publiciteitsvoering. Eveneens een dier maar nu springlevend vormde het middelpunt van de stand van afdeling assuran tiën. Vroeg vorig jaar een danig gedeukte auto de aandacht van de voorbijgangers, ditmaal was het een moedereend met haar jongen, die in een pas send decor wees op de mogelijkheden van vrije- tijdsverzekeringen. De afdeling documentatie bood zoals gewoonlijk gastvrijheid aan de Raiffeisentrofee. Een keur van moderne kantoormachines werd gedemonstreerd in de stands van de afdelingen in- en verkoop en organisatie en efficiency. Aantrekkelijke en goed verzorgde informatiestands hadden ook de afde lingen kredietverlening, vestigingsontwikkeling en spaarregelingen, die op passende wijze aandacht vroegen voor hun activiteiten. De effectenafdeling kreeg veel belangstelling voor haar beurstelex, die de laatste koersen doorgaf en in de stand van de kasafdeling toonde men een keur van gouden staven en munten en gaf men een beeld van de ontwikkeling van de verkoop van reisdeviezen. Reisbemiddeling verzekerde zich met een attrac tieve audio-visuele show over reizen met kleurige dia's van voortdurende belangstelling van de zijde van de bezoekers. Opleidingen ten slotte gaf in de vorm van een diashow, begeleid door een lieflijke stem, een beeld van de activiteiten rond de dit jaar gestarte intro ductiecursussen voor nieuw personeel van aange sloten banken. Voor de bestuurdersconferenties van het komende seizoen werd aandacht gevraagd in een aparte informatiestand. De grote belangstelling van alle afgevaardigden voor het informatieprogramma van de verschil lende afdelingen toonde duidelijk aan dat dit onder deel van de Algemene Vergadering op hoge prijs wordt gesteld. 260

Rabobank Bronnenarchief

blad 'De Raiffeisen-bode' (CCRB) | 1971 | | pagina 22