BANKNOTEN GEZAMENLIJK ADVERTEREN Ervan uitgaande dat een gescheiden optreden naar buiten van de Boerenleenbank- en Raiffeisen- organisatie duidelijk verwarring zou stichten bij het publiek is men er inmiddels toe overgegaan de landelijke publiciteit van beide organisaties te koppelen. Om de verbondenheid van beide organisaties naar voren te laten komen is gekozen voor het ge zamenlijk adverteren. In de naamsvermelding zijn twee bekende ele menten het vignet van de Raiffeisenorganisatie en de slagzin van de Boerenleenbanken gehand haafd. Om de eenheid te illustreren is gekozen voor een in diapositief uitgevoerd naamblok, waardoor beide organisatienamen duidelijk uitkomen. Op 12 december jongstleden verscheen in alle dagbladen in Nederland de eerste gezamenlijke advertentie, die gewijd was aan de nieuwste bank dienst, de verkoop van vakantiereizen. Tot en met eind februari zullen in deze campagne regelmatig gezamenlijke advertenties in de bladen verschijnen. Erop aansluitend zullen in de loop van dit jaar meerdere campagnes worden gevoerd met als onderwerp de andere identieke bankdiensten van beide organisaties. EERSTE PAAL Op 21 november jl. werd door de burgemeester van Diemen, mr. J. H. Strumphler Tideman (op de foto achter de microfoon), de eerste paal geslagen voor het nieuwe hoofdkantoor van de Raiffeisen- 19

Rabobank Bronnenarchief

blad 'De Raiffeisen-bode' (CCRB) | 1971 | | pagina 21