BANKNOTEN G\foor jonge spaarders RAIFFEISENBANK RAIFFEISENBANK RECLAMECAMPAGNE 1970 Evenals vorig jaar is de campagne voor 1970 ontwikkeld in samenwerking met Reclame Advies bureau Rob N.V. te Arnhem. In de campagne 1969 werd een menselijk element geïntroduceerd door een „doorsnee" gezin, bestaande uit man, vrouw en kind, centraal in het campagnebeeld te plaat sen. Door dit gezin werd in dialoogvorm de bank en de verschillende bankzaken besproken. In de campagne 1970 is, om verschillende re denen, o.a. vanwege het feit dat steeds meer bankinstellingen het gezin in hun reclamecam pagnes zijn gaan opnemen, een andere weg inge slagen. Getracht is in de nieuwe campagne tot een soort produktpresentatie te komen, waarbij het menselijk element toch gehandhaafd is gebleven. Aan deze produktpresentatie is gestalte gegeven L door in advertenties gebruik te maken van nieuw foldermateriaal of voorwerpen, welke in het dage lijks bankverkeer worden gebruikt. symbolische hand blikvanger in de campagne In de landelijke advertenties richt de kopregel zich rechtstreeks tot een afgebakende groep mo gelijke cliënten, terwijl in de daarop volgende korte tekst de lezer duidelijk wordt geïnformeerd over de aangeboden diensten. Visueel wordt een en ander weergegeven door het aanbieden van een folder aan de lezer door een hand. Qua formaat zijn de landelijke advertenties aanmerkelijk groter dan die welke in 1969 werden geplaatst. De opzet van de advertenties voor de aange sloten banken is in principe gelijk. In de kopregel evenwel wordt één van de Raiffeisenbankdiensten genoemd. Als een „rode draad" loopt ook in de advertenties voor de aangesloten banken steeds opnieuw de hand met de folder. De slogan: „De Raiffeisenbank is goed voor uw W ilt u uw kinderen leren sparen? De Raiffeisen bank helpt u Kraag. Kleuters sparen spelenderw ijs dubbeltjes en kwartjes in zo'n fel gekleurd spaarbusje tan de Raiffeisenbank. Voor de jeugd tan 15 tot 21 jaar heeft de Raiffeisenbank hel Ideaal Spaarplan ,.l)e Zilvervloot", met liefst 10 extra premie over spaartegoed bankrente! Kreng uw kinderen nu bij, hoe belangrijk sparen eigenlijk is - later hebben /e er plezier van. Zoals /ovelen - ruim 2' i miljoen mensen tertrouwen hun spaargeld toe aan de Raiffeisenbank. Samen spaarden ze S miljard gulden (dat is een kwart tan al het Nederlandse spaargeld!)Komt u eens praten bij een van onze 1700 vestigingen. De Raiffeisenbank heeft toor iedereen de- juiste spaartorm. Sparen hij de Raiffeisenbank - begin er vroeg mee! 1700 VESTIGINGEN SPAARBANKEN ALLE BANKZAKEN 18

Rabobank Bronnenarchief

blad 'De Raiffeisen-bode' (CCRB) | 1970 | | pagina 20