RAIFFEISEN-SPAARWEEK Met als thema „Van jong tot oud met sparen vertrouwd" wordt van maandag 27 tot en met vrijdag 31 oktober de zo langzamerhand traditio neel geworden Raiffeisen-spaarweek gehouden. Centraal in deze Spaarweek staan dit jaar „Oma en baby" rondom wie een breed opgezette cam pagne is ontwikkeld. De data van de Raiffeisen-spaarweek zijn zo danig gekozen dat de maandultimo in de actie valt. Dit betekent tevens dat de Wereldspaardag op donderdag 30 oktober, waaraan dit jaar voor het eerst zal worden deelgenomen, eveneens in de Raiffeisen-spaarweek 1969 is opgenomen. Het gekozen thema van de Spaarweek vindt dan ook op een prettige wijze aansluiting bij de cam pagne van de Wereldspaardag die als thema draagt „Sparen is bouwen aan het geluk". Bij de banken valt in de periode waarin de Spaarweek wordt gehouden een toegenomen acti viteit te bespeuren, zowel voor als achter het loket. De spaarmogelijkheden zijn extra aantrekke lijk gemaakt in de Raiffeisen-spaarweek. De band met het publiek wordt verstevigd. Het is voor het welslagen van de Spaarweek van groot belang dat de Raiffeisenbanken zich ge durende deze 5 dagen als één organisatie presen teren, teneinde te bewerkstelligen dat de Raif- feisen-gedachte zo goed mogelijk wordt uitgedra gen. Het criterium hiervoor is dat een zo groot moge lijk aantal banken hun medewerking aan de Spaar week verlenen en acte de présence geven. De Raiffeisenorganisatie kan door deze medewerking van de banken in de organisatie zich als eenheid presenteren. Aan de middelen en media die de banken bij het overbrengen van de boodschap ter beschikking staan, wordt volop aandacht besteed in een uit voerige documentatie. Landelijk wordt de aandacht gevestigd op de Raiffeisen-spaarweek door daaraan ruime publici teit te geven. Ook aan plaatselijke en regionale publiciteit wordt aandacht geschonken. Hoewel de Raiffeisen-spaarweek eerst over en kele maanden haar beslag gaat krijgen komt het ons wenselijk voor u nu reeds opmerkzaam te maken op de Raiffeisen-spaarweek. Een week waarin de spaarzin veelal voor het publiek een climax bereikt en een gezamenlijk op treden zeker gewenst is. De Raiffeisen-spaarweek is dit jaar opgebouwd rond „Oma en baby", die men hier ziet afgebeeld. 342

Rabobank Bronnenarchief

blad 'De Raiffeisen-bode' (CCRB) | 1969 | | pagina 32