JEUGDSMARSERVICE op zichzelf fraai en functioneelechter niet be antwoordend aan de gestelde normen. tionele als voor uiterst moderne bankgebouwen. Uiteraard is de hier bepleite uniformiteit op het gebied van neon geen doel in zichzelf, noch het berijden van een stokpaardje. Wie om zich heen ziet en let op de gedragslijn van andere grote instellingen, bemerkt dat ook zij duidelijk streven naar eenheid in de naamreclame, met het ene doel voor ogen: het opmerken en het herkennen van het bedrijf, overal waar dat is ge vestigd. Daarom gaat het ook óns. Ook op het gebied van de naamaanduiding in neon geldt, evenals op zovele andere terreinen in onze op samenwerking gebaseerde organisatie: Met elkander voor elkaar! Vooral de laatste jaren worden door de banken allerlei middelen benut om cliënten zoveel mogelijk van dienst te zijn. Wij denken hierbij aan de betaal cheques, girale salarisbetalingen, schoolsparen enz. Door dit dienstenpakket, waarbij op een steeds toenemend bankbezoek gerekend mag worden, zijn de banken in feite genoodzaakt hun loketcapaciteit, wacht- en spreekgelegenheid aan de nieuwe situatie aan te passen, hetgeen bij nieuw- en verbouwplan nen goed merkbaar is. De service aan jeugdige spaarders wordt echter wel eens uit het oog verloren. Deze kleine cliënten nl. zijn bij het bezoek aan de bank in vele gevallen niet in staat als volwaardige gesprekpartners aan de balie te verschijnen omdat het bij de gangbare lokethoogte voor hen niet goed mogelijk is met de loketbediende te spreken. Om aan dit bezwaar tegemoet te komen is een simpele voorziening al voldoende. Een kleine vloerverhoging, in de vorm van een verplaatsbaar opstapje, geeft aan kinde ren reeds de gelegenheid op prettiger wijze met het bankbedrijf kennis te maken. Er zijn diverse manieren denkbaar om een z.g. .kinderbalie" te creëren; een verplaatsbare of wegklapbare oplos sing verdient o.i. echter de voorkeur, aangezien dit loket dan niet blijvend aan de normale loket capaciteit onttrokken behoeft te worden en het jeugdbezoek toch meestal op bepaalde uren plaats vindt. 600

Rabobank Bronnenarchief

blad 'De Raiffeisen-bode' (CCRB) | 1968 | | pagina 30