EEN GOEDE GASTHEER EEN GOEDE GAST...! Regelmatig zijn wij in onze organisatie getuige van openingen van nieuwe of verbouwde bankge bouwen, van jubilea en andere soortgelijke evene menten, waarbij de presentatie van de bank een belangrijke rol speelt. De presentatie van de bank, niet van het bankgebouw. Dat is meestal wel in orde. Overal treft men representatieve bankge bouwen aan, die voldoen aan de eisen van de tijd en waar we mee voor de dag kunnen komen. Het belang daarvan wordt over het algemeen wel vol doende onderkend. Maar over het belang van een goede presentatie bij openingen en jubilea van de bank als zodanig, wordt nogal eens te lichtvaardig gedacht. Wij kun nen ons niet aan de indruk onttrekken, dat aan de organisatie van officiële gebeurtenissen in vele gevallen nog wel wat verbeterd kan worden. Toch zijn er gelukkig ook gunstige uitzonde ringen op deze regel. Er zouden voorbeelden ge noemd kunnen worden van banken, die ook op dit punt hun zaakjes uitstekend voor elkaar hebben. Banken, die zich terdege bewust zijn van het feit, dat ook de wijze waarop de bank bij een opening of een jubileum in de openbaarheid treedt, van in vloed is op het image van de bank. Geen moeite is hen te veel om alles tot in de puntjes te regelen en er voor te zorgen dat op ,,die grote dag" alles correct verloopt en de bank een goede beurt maakt. De eerste indruk is vaak de beste en daarom wordt bij de opening van het nieuwe kantoor alles op al les gezet om er voor te zorgen, dat die eerste in druk een goede indruk is. Aan de uitnodigingen wordt veel zorg besteed, er wordt gezorgd voor parkeergelegenheid voor de gasten die per auto komen, er is een commissie van ontvangst, een ceremoniemeester, een garderobe, er zijn gere serveerde plaatsen, er zijn duidelijke afspraken gemaakt met de restaurateur, er is een geluids installatie zodat het gesprokene tot in de verste hoeken van de zaal verstaanbaar is, kortom er is 537

Rabobank Bronnenarchief

blad 'De Raiffeisen-bode' (CCRB) | 1968 | | pagina 27