telefoonverkeer met de centrale bank y 5 Enkele bekenden in de feesthal op de Wereld-Raiffeisendag Links: dr. Verhage, mr. Biesheuvel en Jhr. mr. Greven Rechts: prof. en mevr. Braumann en mr. Haverkamp De laatste tijd komt uit de organisatie een groei end aantal klachten over het feit dat de Centrale Bank in de ochtenduren telefonisch zeer moeilijk is te bereiken. Dat moeilijk bereikbaar zijn is erg bezwaarlijk wanneer het gesprekken betreft welke geen uitstel gedogen. Wij noemen in dit verband speciaal de afdelingen Kas, Giro, Effecten en Buitenland. Bovengenoemde moeilijkheden zijn een gevolg van het feit, dat, hoewel de Centrale Bank de be schikking heeft over dertig lijnen, de P.T.T., in ver band met de beperkte capaciteit van de Utrechtse stedelijke centrale, voor de inkomende gesprekken slechts dertien lijnen ter beschikking kan stellen. Over deze lijnen kunnen door de Centrale Bank geen uitgaande gesprekken worden gevoerd. Hoewel bekend is, dat de P.T.T. momenteel niet in staat is aan de wensen van de Centrale Bank te voldoen en niet over de mogelijkheden beschik', om aan de voortdurende toeneming van het tele foonverkeer het hoofd te bieden, werd aan de directeur van het Telefoondistrict Utrecht nogmaals verzocht de mogelijkheid te onderzoeken om het aantal lijnen uit te breiden. Teneinde aan het telefonische verkeer van de aangesloten banken met de Centrale Bank, in het bijzonder met de bovengenoemde afdelingen, meer ruimte te geven, is het derhalve dringend nood zakelijk dat de banken zichzelf enige beperkingen opleggen. Dit kan gebeuren door in de ochtend uren het telefoonnummer van de Centrale Bank, indien mogelijk, uitsluitend te gebruiken voor za ken, de meer genoemde afdelingen betreffende. Alle andere zaken wij denken aan de afdelin gen Kredietverlening, Boekhouding, Publiciteit enz., dienen, voor zover deze niet uiterst dringend zijn, na half twee te worden afgehandeld. Bovendien verdient het aanbeveling zoveel mogelijk zaken schriftelijk af te doen. Over het telefoonverkeer met de Centrale Bank werd op 14 mei 1968, onder nummer 9.904, een circulaire aan de aangesloten banken verzonden. Wij meenden goed te doen een en ander boven dien in ons blad op te nemen en ook op deze plaats de medewerking van de gehele organisatie in te roepen ter vergemakkelijking van het tele foonverkeer met de Centrale Bank. 345

Rabobank Bronnenarchief

blad 'De Raiffeisen-bode' (CCRB) | 1968 | | pagina 31