g. kolen en produkten daarvan;
h. kalk en cement;
i. meer dan twee personenauto's.
Het betreft hier 28 van het wegtransport.
Inkrimping van het vervoersvergunningencontin-
gent gedurende acht jaar.
Bevoordeling van het vervoer per bestelauto
boven dat per vrachtwagen, o.a. doordat geen
extra belasting wordt geheven op auto's be
neden de 4 ton laadcapaciteit en door verande
ringen in het vergunningenstelsel.
de binnenscheepvaart
De binnenscheepvaart wil men saneren door:
A. vermindering van de laadcapaciteit door:
a. een oplegregeling;
b. belemmeringen van de nieuwbouw van
schepen.
Deze beide maatregelen kunnen alleen in
het kader van een E.E.G.-regeling ingevoerd
worden.
B. In afwachting van de onder A genoemde maat
regelen wordt de structuur van de binnen
scheepvaart verbeterd door de bevordering van
fusies tussen scheepvaartondernemingen, zo
nodig door subsidiëring daarvan.
Voor zeer kleine, niet levensvatbare bedrijven
komt er een saneringsregeling, waardoor
scheepsruimte uit de vaart zal worden geno
men.
Voor deze maatregelen is DM 55 miljoen nodig,
waarvan DM 18 miljoen uit openbare middelen
wordt bijgedragen.
C. Verscherping van de controle op het naleven
van de voorschriften, ook op buitenlandse
schepen.
252