Affiche van de Oostenrijkse Raiffeisenorganisatie. traditionele spaaractie des te beter aan zijn doel beantwoordt: een krachtige manifestatie van de gehele Raiffeisenorganisatie. De campagne, die dit jaar als thema droeg „Spaarzin is in", werd op overeenkomstige wijze gevoerd als voorgaande jaren. De afdeling Publiciteit stelde folders, herin- neringskaarten, bijsluiters, raambiljetten, adver- Bejaardenmiddag in Vinkeveen Het is een goede gedachte geweest van de bank te Vinkeveen om ook de bejaarden te be trekken bij het 60-jarig jubileum van de bank. De „oudjes" werden onthaald op een gezel lige middag. Velen van hen herinnerden zich nog goed de beginjaren van de bank. Op de foto de kassier, de heer Van Zwieten, die zijn bejaarde gasten verwelkomt. tenties en persberichten beschikbaar. Met de oplagen van de drukwerken, speciaal van de folders, werd een record bereikt. De Materiaal afdeling offreerde een grote verscheidenheid van geschenkartikelen. Ook daar vertoonden de bestellingen een sterke stijging. Het goed ge documenteerde campagneboek dat tevoren aan alle aangesloten banken is verzonden, zal hier toe zeker hebben bijgedragen. De activiteiten van de lokale banken werden ondersteund door advertenties, die de Centrale Bank plaatste in een groot aantal dag- en nieuwsbladen. Een nieuw medium dat werd ingeschakeld, vormde de luchtreclame. Een aantal vliegtuigen met sleepnetten vloog, begunstigd door mooi weer, over de werkgebieden van een groot aantal banken. De nieuwe Raiffeisenvlag een blauw fond met witte opgaande lijn wapperde tijdens do spaaractie van tal van bankgebouwen. Tijdens en onmiddellijk na de actie deden verschillende banken reeds telefonisch verslag van de gang van zaken. Daarbij konden vaak aardige voorvallen worden genoteerd. Uiteraard kan eerst een totaalbeeld worden verkregen als alle banken hun enquêteformulier hebben ingezonden. De formulieren zullen dit jaar voor het eerst op ponskaarten worden ver werkt, teneinde de beschikking te krijgen over een zo groot mogelijk aantal gegevens. Uit de thans reeds ontvangen formulieren kan echter wel reeds worden geconcludeerd, dat ten aan zien van de directe resultaten van de Raiffeisen- spaarweek 1965 een zeker optimisme gerecht vaardigd is. RA1FFEISEN-SPARWOCHE 24.-30.0KT. 322

Rabobank Bronnenarchief

blad 'De Raiffeisen-bode' (CCRB) | 1965 | | pagina 12