RAIFFEISENWEEK '64 ten een prijsinzinking kan worden voorkomen Hierdoor wordt tevens bereikt, dat het wel op*' de markt plaatsbare kwantum een redelijke prijs kan opbrengen. Het beleid met betrekking tot deze garantie regeling wordt geheel zelfstandig door het be langhebbende bedrijfsleven gevoerd. Het Land bouwschap en het Bedrijfschap voor de Aard- appelhandel stellen zelf de garantieprijzen vast, verzamelen gelden via areaalheffing en ex- porteursomzetheffing voor de financiering van de te treffen maatregelen en belasten de St.OPA met de uitvoering van de regeling. Het grote overschot aan pootaardappelen van dit voorjaar betekent een verlies van ongeveer 11 miljoen, waarvan 2/3 voor rekening komt van het Landbouwschap. Inkomstenbelasting Zoals bekend heeft het wetsontwerp Inkom stenbelasting bij de behandeling in de Tweede Kamer vele wijzigingen ondergaan. Een van de belangrijkste wijzigingen voor de landbouw is "wel, dat de z.g. landbouwvrijstelling gehand- haafd blijft voor wat betreft de grond. Door deze beslissing is hetgeen als een groot gevaar werd gezien voor de landbouw grotendeels afgewend. Verheugend is voorts, dat in de toekomst middeling van inkomens over een periode van enkele jaren kan worden toegepast. Vooral in land- en tuinbouw, waar de inkomens van jaar tot jaar doorgaans sterk fluctueren, zal dit tot gevolg hebben, dat de onevenredig zware be lastingdruk vermindert. Naast enkele winstpunten op fiscaal terrein moet echter ook melding worden gemaakt van teleurstellingen. We denken daarbij aan de be paling, dat in het bedrijf meewerkende kinderen voortaan gerekend zullen worden in dienstbe trekking te zijn. Naast de zwaardere lasten zou ook de meerdere administratieve rompslomp wel eens als een belemmering kunnen werken ten aanzien van de beloning van de meewer kende kinderen. ,,Op naar de top" ligt acht maanden achter ons; de helft van die tijd rest ons nog voor het volgende evenement in onze organi satie. Voor u wellicht nog geen aanleiding om reeds te denken aan de Raiffeisenweek voor dit jaar. Wij kunnen er echter niet onderuit, want de voorbereidingen ervoor zijn omvangrijk. Evenals voorgaande jaren hopen wij dat deze manifestatie ook dit jaar voor u tot een groot succes zal leiden. De voorbereidingen zijn reeds in volle gang en zeer binnenkort zal u een vol ledig beeld van de campagne Raiffeisenweek '64 worden toegezonden. Het motto is ditmaal; „SPAREN IS GROEIEN". Om tot een zo hoog mogelijke attentiewaarde te komen, is ook nu geen middel onbenut ge laten. Affiches, raambiljetten, huis-aan-huis- folders en advertenties, zowel landelijk als plaatselijk, zullen de Raiffeisenweek '64 volop in de publieke belangstelling brengen. Voor uw bank betekent deze extra publiciteit: het leggen van een accent op de in dit jaar ge voerde reclame-activiteit. Voor de Raiffeisenorganisatie als geheel mag de campagne worden aangemerkt als een good- will-actie, die ook uw bank weer ten goede komt. Het doel van de Raiffeisenweek is niet alleen de spaarzin te bevorderen in het alge meen maar ook nieuwe spaarders te werven. Hoewel de meeste banken onmiddellijk resul taat zien op hun activiteiten, moet men niet uit het oog verliezen dat het kweken van goodwill voor uw bank als voornaamste factor gezien moet worden. „Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst" is een waar gezegde. Gaat u dus alvast voor uzelf na op welke manier u de jeugd, buiten de Jeugdspaaractie om, in de Raiffeisenweek kunt betrekken. Vooral in kleine gemeenschappen kan dat van groot belang zijn voor het welslagen van de campagne. 183

Rabobank Bronnenarchief

blad 'De Raiffeisen-bode' (CCRB) | 1964 | | pagina 25