Naschrift van de redactie Vijf miljoen in Dieren Twee gouden polshorloges waren uitge loofd voor diegenen, die resp. 5.000.000, en 5.100.000,zouden volstorten. De gelukkigen waren mevr. Lubberhuizen 5.100.000,en de heer J. Hilverdink 5.000.000,—). Links van mevr. Lubberhuizen, die door mr. J. G. Wurfbain (voorzitter) wordt ge lukgewenst, ziet u de heer Plant (bestuurs lid) en tweede van rechts is de heer R. E. Elzebroek (secretaris). jongeren de kansen ontnomen worden, die zij in het belang van de bank toch moeten krijgen. De omstandigheid, dat deze oplossing een keus tussen de gegadigde oiul-kassiers noodzakelijk zal maken een keus, die omdat zij subjectief is, vaak aanvechtbaar zal zijn maakt ons huiveriger voor deze oplossing dan wij na de eerste oppervlakkige beschouwing waren. De vierde „oplossing" is de mooiste, want deze is radicaal. We hoeven er geen probleem van te maken. Uit het bovenstaande blijkt, dat we gezamenlijk een heel eind verder gekomen zijn. Het zou aardig zijn, als we eens van andere gepensioneerden hoorden of zij er net zo over denken als de heer Rietveld. Propagandamateriaal onder de loep Geachte redactie, U vraagt in het augustusnummer van de Raiffeisen- Bode de mening van de lezers omtrent de folders van de Centrale Bank. De een wat beter geslaagd dan de andere, maar ze voldoen zeer goed. Een uit zondering meen ik te moeten maken voor de nieuwe geboortefolder in het augustusnummer van de Raif- feisen-Bode. Die is te weinig direct gericht, de lezer moet te veel nadenken. Bij de dagelijkse stroom aan reclame, die meestal gelijk de prullebak in gaat, zou ook met het badwater dit kind worden weggegooid. Begrijpt u goed, het is niet bedoeld als kritiek. Wat denkt u van reclame, b.v. tijdens de Raiffei- senweek, via radio Veronica. Volgens inlichtingen zijn de resultaten enorm. Men bereikt er de jeugd mee. Hoogachtend. J. Th. Wesseling, voorzitter bestuur Raiffeisenbank ,,Hazerswoude-Koudekerk" Allereerst die geboortefolder. Het is gek. maar wij vinden dat. plaatje van die twee babyvoetjes, die onder een dekentje uitsteken, nu juist een heel goede vondst. De tekst hebben we trog eens nagelezen en wij menen, dat deze toch zeker geen hoge eisen aan de lezers stelt. Een moeder zal, dachten wij, onmid dellijk de bedoeling begrijpen. Ons waarderingsoor deel over de geboortefolder wijkt dus af van dat van de heer Wesseling. Vreemd is dat niet, want natuur lijk zijn we op dit punt allemaal subjectief in ons oordeel. Het eigenaardige van dit soort zaken is echter, dat wanneer „iedereen" lelijk vindt wat wij mooi vinden, we vaak aan ons eigen oordeel gaan twijfelen en het ten slotte ook maar lelijk gaan vin den. Het omgekeerde komt ook voor! Met deze „pu blieke opinie" heeft elke publiciteitsafdeling te maken. Wij zouden daarom graag meer stemmen willen horen over het reclamemateriaal, dat in de laatste tijd door de Centrale Bank is gebruikt of aan de banken is toegezonden. Laten wc op deze wijze onze meningen eens aan elkaar toetsen. En dan radio Veronica. Voor ons geldt hier: veel over gehoord, maar nooit zelf gehoord. Het zal wel zo zijn, dat ons nationale piratenschip veel luisteraars heeft, maar vast staat ook dat Veronica in ons land nu niet bepaald een onbesproken naam is. Moeten wij deze naam met die van de Raiffeisenweek ver binden? Wij betwijfelen of dit verstandig zou zijn. 410

Rabobank Bronnenarchief

blad 'De Raiffeisen-bode' (CCRB) | 1962 | | pagina 38