De pers, in ruime mate vertegenwoordigd, schreef en maakte foto's. Het Maarssense fanfarekorps luisterde de feestelijke bijeenkomst op met muziek, waar de honderden aanwezigen met plezier naar hoorden. Wij schenken aan het bereiken van deze mijlpaal zoveel aandacht, omdat het hier gaat om een voorbeeld, dat navolging ver dient. Naar onze mening worden de moge lijkheden lang niet altijd door onze banken ten volle benut. Het bereiken van de zoveel miljoen, het zoveeljarig bestaan, de opening van een nieuw kantooreven zoveel feiten die publiciteit verdienen. Een kans om de bank in het centrum van de publieke belangstel ling te plaatsen. Het kost geld en wellicht veel geld, maar ook plukt men de vruchten van een dergelijke publiciteit; men spreekt erover, komt de bank binnen, nieuwe cliën ten, nieuwe spaarders, meer spaargelden. Kortom: de moeite dubbel en dwars waard. De cijfers van de resultaten van b.v. een spaaractie of een openingsactie spreken een duidelijke taal. Publiciteit is een winst gevende noodzaak. Dit blijkt weer eens uit de resultaten van de bank in Maarssen: uitgereikte spaarboekjes sinds 1 -1 -'62165; aanwas spaargelden sinds 1-1-'62 ƒ697.000,-. Gaarne voldoen wij aan het verzoek een foto te plaatsen van het nieuwe bankgebouw te Wemeldinge, dat op 14 februari jl. door de heer H. te Kolsté, onderdirecteur van de Centrale Bank, officieel werd geopend. De sleutel werd hem aangeboden door een dochtertje van het bestuurslid Kole en het zoontje van de kassier. De beide kinderen waren in klederdracht gestoken. De verschillende sprekers roemden de goede verdeling van kantoor en wacht ruimte met aangrenzende bestuurskamer. Na de opening werd een receptie gehou den in het jeugdgebouw, waarna door velen het nieuwe gebouw werd bezichtigd. Wij raden de banken, welke een neon verlichting overwegen aan te schaffen, ten zeerste aan zich in verbinding te stellen met de afdeling Publiciteit van de Centrale Bank. Controle van prijzen, montagekosten en serviceverlening is alleen mogelijk, wanneer men zijn neoninstallatie betrekt van een te goeder naam en faam bekend staande firma. Herhaaldelijk bereiken ons klachten over neoninstallaties, welke zonder bemiddeling van de Centrale Bank zijn aangeschaft. De afdeling Publiciteit staat ook voor infor- WEMELDINGE Uvitt» i.UllH'Kf. ADVIES OVER NEON 180

Rabobank Bronnenarchief

blad 'De Raiffeisen-bode' (CCRB) | 1962 | | pagina 22