Nieuwe campagne met Fatima De nieuwste commercial met boegbeeld Fatima was zondag 1 april voor het eerst op televisie te zien. Het filmpje over de Rabo Klimaathypotheek is het eerste in een reeks van drie. Met deze eerste uiting wil de Rabobank aan tonen dat zij toonaangevend is in duurzaamheid. Fotografie De Beeldredaktie I Anke Teunissen B&B 16ejaargang 2007 101 De aftrap voor deze campagne werd in feite gedaan door bestuursvoorzitter Bert Heemskerk, die duurzaamheid onder meer invulling gaf met de Rabo Klimaat hypotheek en de Rabocard met klimaat- bijdrage bij de presentatie van de jaar cijfers. 'Nu gaan we met communicatie in het algemeen en de commercials in het bij zonder onze rol en kracht hierin etaleren', aldus Stefan Wink van het projectteam.'De resterende commercials -beide ook over onze toonaangevende duurzame ambities- worden nu opgenomen om dit net zo sterk te bewijzen.'Over het thema van de cam pagne zegt Wink: 'Wat in elk geval uit alle drie de filmpjes spreekt, is de stimulerende, vernieuwende rol die de Rabobank speelt. Deze rol plaatsen wij in de leefwereld van de klant. En duurzaamheid staat daarbij voorop. Op die manier presenteert de cam pagne al onze merkwaarden: toonaange vend, betrokken en dichtbij.' Heeft Fatima een streepje voor op Jochem? 'Geen streepje voor. Maar ze geeft de Rabobank wel een duidelijk ander karak ter. Fatima is minder braaf en degelijk, zij straalt meer durf en spontaniteit uit. Met die twee karaktereigenschappen kunnen we zonder twijfel een reeks verrassende en sprankelende commercials invullen.' In de nieuwe campagne komen de merkwaarden toonaangevend en betrok ken expliciet naar voren, aldus Wink. 'Maar altijd in de wereld van onze klanten, dus altijd dichtbij.'In de commercials ontdekt Fatima aan de hand van'Rabobankmede- werkster'en mentor Naomi de onverwachte kracht van de Rabobank. Fatima bespreekt vervolgens de concrete betekenis hiervan

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Bank & Bestuurder' | 2007 | | pagina 20