Blijven groeien en bloeien 8 De ambitie van. Rabobank Helmond Vertolkers van de ambitie: Eugene van Thiel Jos Bergs Henk Hoeks 'Helmond op de kaart'. Zo luidt de titel van een onderzoek naar het imago en de citymarketing van de stad Helmond door het directoraat Kennis en Economisch Onderzoek van Rabobank Nederland. Vorig jaar zomer werd dit rapport door Rabobank Helmond aangeboden aan het gemeentebestuur. Daaruit mag blijken dat de bank alles in het werk stelt om haar werkgebied tot grotere groei en bloei op te stuwen. Over betrokkenheid gesproken. Klantwaarde/markt B&B 14e jaargang 2005 01 62 jaar tot december 2004 als CFO lid raad van bestuur Koninklijke Nedschroef Holding, een beursgenoteerd bedrijf gespecialiseerd in beves tigingsmiddelen voor de auto- motive. Kwam in 1992 in de raad van toezicht en werd in 1998 voorzitter van het bestuur. Is beoogd voorzitter van de raad van commissaris sen. Verder onder meer actief als voorzitter van de rekenkamercommissie Gemeente Helmond en als voorzitter van de raad voor de sport in Helmond, e-mail ah@scd.nl 62 jaar tot 1 oktober 2004 voor zitter van de raad van bestuur van de Zorgboog, een regionale instelling voor totale zorg, van de wieg tot aan het graf. Is sinds 1999 lid van de raad van toe zicht en beoogd vice-voorzitter van de raad van commissarissen. Is verder actief als bestuurslid van de coöperatieve vereniging Centrale Huisartsen Posten en als bestuurslid van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek en Onderwijs in de gezondheidszorg aan de KUB in Tilburg. e-mail Jos.Bergs@hetnet.nl 56 jaar inmiddels 38 jaar werk zaam binnen de Rabobank- organisatie. Heeft jarenlang bij Rabobank Asten gewerkt, laat stelijk als directeurbestuurder en is ruim zes jaar directeurbe stuurder van Rabobank Helmond. Daarnaast is hij onder meer bestuurslid van de Brabants- Zeeuwse Werkgeversvereniging en secretaris van de Ereraad van het Helmonds Muziek Corps e-mail I HJ.G.Hoeks@helmond.rabobank.nl Aangesloten banken kunnen een derge lijk imago-onderzoek - de zogeheten 'Imagomonitor' - door KEO laten uitvoe ren. In dit geval is in opdracht van Rabobank Helmond gemeten hoe het imago van de stad Helmond zich ontwik kelt bij ondernemers van buiten de stad. Daarbij komt ook naar voren op welke terreinen de lokale overheid zich het best kan gaan richten. Duidelijk is dat er nog een grote kloof bestaat tussen het gezoch te imago van Helmond en de werkelijk heid. 'Natuurlijk wilden we dat graag over het voetlicht brengen', licht Hoeks toe, 'maar het ging er ook om te laten zien wat allemaal al is bereikt. Dus eigen lijk een schouderklopje over de ontwikke ling van het werkelijke beeld, maar tege lijkertijd de opmerking dat het imago beter moet.' Van Thiel: 'Nu is de gemeen te met een werkgroep aan het bekijken hoe hier een vervolg aan moet worden gegeven. De Rabobank gaf de voorzet, nu ligt de bal bij de gemeente.'

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Bank & Bestuurder' | 2005 | | pagina 8