locahgovernance JRr- 14 Impressie IVi\« ui »-*• m B&B 13e jaargang 2004 04 *5: en de samenwerking met Achmea. Heemskerk: 'Wij worden het mooiste bankenmerk genoemd, zij het mooiste merk in de verzekeringswereld. Dus u ziet, we passen uitstekend bij elkaar.' Ook zag hij een zonnige toekomst in het ver schiet. 'Economisch gaat het misschien in Nederland nog steeds niet écht goed, toch kunnen we bij de Rabobank Groep tot mei 2004 spreken van een goede gang van zaken. De verwachting is dat de groei over 2004 wellicht boven de 10% zal uit vallen.' f akelijke solidariteit is volgens bestuursvoorzitter Bert Heemskerk na meer dan honderd jaar nog steeds de kern van het coöperatief bankieren. Als spre kend voorbeeld toonde hij het voorschot boekje van zijn vader, destijds lid van de Boerenleenbank Noordwijkerhout. 'Zoals u hier nu zit - rij aan rij en zij aan zij - dat is coöperatie.' Na deze persoonlijke ontboezeming noemde de bestuursvoor zitter de wapenfeiten van de organisatie in 2003. Met als hoogtepunten het beha len van de mijlpaal van 1,5 miljoen leden, de verkiezing tot zakenbank van het jaar Als strategisch speerpunt voor de komen de jaren noemde Heemskerk onder meer private banking. 'De basis van private banking ligt in het MKB. Daar zitten de vermogende mensen in spé. Dankzij onze sterke positie in die sector is private ban king over vijf tot tien jaar een kwestie van inkoppen', verzekerde hij zijn toe hoorders. Ook de opschaling in het kader van 2005+ zal de slagkracht van de Rabobanken vergroten. Wel waarschuwde de bestuursvoorzitter dat de opschaling er niet toe mag leiden dat we lokaal uit beeld verdwijnen: 'Vertrek niet zonder een

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Bank & Bestuurder' | 2004 | | pagina 14