RaboYoungExperience inspireert leden Hard werken op landelijk event catie. De jonge leden werkten aan concrete reclame opdrachten, begeleid door professionals van reclame bureau Human-I RSCG.Twee deelnemers - Lynn Bui en Bertrand Hoeve - over een inspirerende dag. Leden aan het woord Ruim 160 deelnemers telde de eerste landelijke bijeen komst van jongerenraden en jonge ondernemers netwerken. Samen vertegenwoordigden zij zo'n 23 Rabobanken verspreid over het hele land. Deze 'RaboYoungExperience'werd gehouden in november 2003 en stond in het teken van de beleveniscommuni- ynn Bui, in het dagelijks leven business advisor riskmanagement bij PricewaterhouseCoopers, is lid van de jonge- renraad van Rabobank Heerhugowaard. Lynn: 'Onze jongerenraad bestaat nog maar ander half jaar. We hebben net een inwerktraject achter de rug. Daarin zijn we onder meer de uitnodiging van RaboYoungExperience luidde: het uitwerken van een reclameop dracht voor je eigen netwerk. 'Dat paste per fect bij de fase waarin wij ons bevinden. Daarom hebben we ons direct aangemeld.' geïnformeerd over verbeteringsprocessen zoals FAST en hebben inzicht gekregen in wat er allemaal komt kijken bij bijvoorbeeld een hypotheekverstrekking. Daarnaast kre gen we een aantal cases op ons bord met de vraag:"Hoe zou jij dit nu aanpakken?" Best heftig dus. Maar resultaat is wel dat we nu weten waar de bankbusiness over gaat.' Reclameopdracht Na dit intensieve jaar is de jongerenraad klaar om zich aan de buitenwereld te presenteren. Voor Fleerhugowaard kwam RaboYoung Experience als geroepen. Eén van onze doel stellingen is dat onze raad een soort pr-func- tie gaat vervullen met het aantrekken van jonge leden als speerpunt.'We bedenken momenteel hoe we onze "coming out" zullen aanpakken,'vertelt Lynn. Het onderwerp op Vooral de locatie overtrof de verwachtingen van de leden uit Heerhugowaard. De sfeer van Media Plaza sloot volgens hen prima aan bij het idee achter RaboYoungExperience. Lynn: 'We waren er nog nooit geweest, maar het is echt de perfecte plek voor zo'n bijeen komst. Onze jongerenraad vond het wel jam mer dat ze werden verdeeld over verschillen de groepen. Daardoor kwam het beoogde werken aan een concrete opdracht voor het eigen netwerk, niet uit de verf.'Over het alge meen heeft Lynn echter een goed gevoel aan het evenement overgehouden:'Het idee ach ter de Experience was goed. Ik vond vooral de ontwikkeling van een creatief proces in een groep fascinerend om te zien. Een nutti ge ervaring die ik zeker ook voor ons eigen netwerk kan gaan gebruiken,' aldus Lynn. Het was wel hard werken.'We zijn echt de hele tijd intensief bezig geweest. Hierdoor is het netwerken er helemaal bij ingeschoten. Misschien is daar een volgende keer wat meer tijd voor vrij te maken, bijvoorbeeld door het inlassen van een lange pauze. Je ziet elkaar niet vaak en ik ben toch wel benieuwd hoe andere jongerenraden bepaalde zaken aanpakken.' Niet alleen jongerenraden werkten zich in het zweet op de Experience. Ook 45 leden van jonge ondernemersnetwerken waren in Fotografie I Esther Pennarts B&B 13ejaargang 2004 01

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Bank & Bestuurder' | 2004 | | pagina 18