Rabobank Stramproy Klein maar fijn 12 De ambitie van... Vertolkers van de ambitie: Ze raken dun gezaaid: Rabobanken met minder dan 25 fte's. Veelal koeste ren ze hun zelfstandigheid en gedachtegoed, gesteund door goede cijfers. Voor de klant is het er prettig bankieren en voor de medewerkers prettig werken. Stramproy is zo'n bank.'Bij ons tref je nog de menselijke maat', aldus bestuursvoorzitter Mies Kuppens. Hf Klantwaarde/markt B&B 11e jaargang 2002 02 Mies Kuppens 55 jaar voormalig glastuin der die nu zijn bedrijf ver huurt, is sinds 1984 bestuurlijk actief voor de Rabobank Stramproy. Eerst als lid van de raad van toe zicht, later als bestuurslid. In 1995 werd hij voorzitter van het bestuur. In verband met de activiteiten rond het 100-jarig bestaan van de bank heeft hij zijn zittingster mijn nog met een jaar verlengd. Daarna wil hij - in belang van de bank - plaatsmaken voor iemand die nog midden in het economisch leven staat. e mail mkup@hetnet.nl Jo Moors 45 jaar maakt sinds vier jaar deel uit van de raad van toezicht en werd vorig jaar gekozen tot voorzitter van dit college. In het dagelijks leven is hij beleidscoördi- nator Zorg bij de Regio Noord- en Midden-Limburg, een samenwer kingsverband van 27 gemeenten. Hij is maat schappelijk actief in diverse functies in het vrijwilligerswerk, e mail jo.moors@12move.nl Ger Joosten 53 jaar directeurbestuurder, begon zijn carrière bij de Rabobank in 1967 met de kassiersopleiding bij de Centrale Boerenleenbank. In 1971 trad hij in dienst bij de bank Stramproy. In 1987 werd hij benoemd tot directeur, e mail g.j.j.m.joosten@stramproy.rabobank.nl :l nze argumenten om zelfstandig te blijven, zijn gewoon goed zegt Kuppens met klem. 'Hoewel we een klei ne schaal hebben, mankeert er kwalitatief niets aan deze bank. We zijn in staat om te leveren wat onze klanten van ons vra gen.' Directeurbestuurder Ger (oosten valt hem bij en verwijst naar de statistiek. 'Als we onszelf spiegelen aan het gemiddelde van het klanttevredenheids- onderzoek binnen de organisatie, zitten we op verreweg de meeste punten goed. Op een of twee punten scoren we min der.' Hij noemt het voorbeeld van de ope ningstijden. Zo is zijn bank tussen de middag gewoon dicht. Enerzijds is dat een kwestie van kosten, anderzijds bestaat er bij de klant weinig behoefte aan andere openingstijden. 'We hebben wel eens ruimere tijden gehanteerd, maar buiten de reguliere uren om bleef het dan buitengewoon stil in de bankhal.' Plat en flexibel Voor advies is de bank echter - ook bui ten kantooruren en in het weekend - altijd wel te bereiken. 'We zijn de bank van en voor deze gemeenschap', aldus Kuppens. 'De klant weet dat deze betrok kenheid van de bank kan worden ver wacht.' Joosten legt uit dat de marktge richtheid van de medewerkers hoog is. Ze kennen de klanten, leden en bestuursleden vaak bij naam en omgekeerd geldt het zelfde. Hij benadrukt dat de bank niet is blijven steken in oude structuren. 'We hebben een zeer platte, flexibele organisa tie. De medewerkers hebben alle vrijheid om eigen initiatief te ontplooien. De ge ringe bezetting vereist dat het team goed

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Bank & Bestuurder' | 2002 | | pagina 12