2 Besturen/managen Klantwaarde/markt Leden Medewerkers Organisatie Berichten Colofon Bank Bestuurder is een tweemaandelijkse uitgave van Rabobank Nederland, Advies centrum Coöperatie-Ontwikkeling, bestemd voor leden van besturen en raden van toezicht van de coöperatieve Rabobanken. De doelstelling van Bank Bestuurder is bestuurders en toezichthouders in alle aspec ten van hun bestuurlijk werk te ondersteunen door te informeren, te inspireren en bij te dragen aan de opinievorming door het organiseren van het debat. Redactie ir. René Loman, hoofdredacteur drs. Ab Kuiper Rabobank Nederland Postbus 17100,3500 HG Utrecht interne adrescode UCR536 telefoon: (030) 216 26 22 fax:(030) 216 66 23 e-mail: bestuurder@rn.rabobank.nl Vormgeving Volta, Utrecht Druk Hoonte Bosch Keunig bv, Utrecht Bank Bestuurder wordt gedrukt op milieuvriendelijk papier Abonnementen(administratie) Voor nieuwe abonnementen en mutaties in bestanden lokale banken: RaboShop+ Voor nieuwe abonnementen en mutaties in bestanden overige eenheden: Klantenservice Fysieke Distributie Interne adrescode BB 210 Aan het abonnement voor zittende bestuur ders en voor de directeur-bestuurder zijn geen extra kosten verbonden. De prijs voor een extra abonnement bedraagt f45,- per jaar. inhoud 4 Hoofdartikel: interview met Wim Meijer, voorzitter van de raad van beheer over onder meer de werkconferenties voor bestuurs voorzitters en lokaal ondernemerschap. 8 Werkconferenties voor bestuursvoorzitters: een impressie. 10 Tien vragen aan...: Theo Martens, regiodirecteur, dient kort en krachtig van repliek. 16 De stelling: Marktconforme vergoeding leidt tot kwaliteits verbetering besturen en toezichthouden. 8 De ambitie van...: "De Maaslanden" wil het grotere bedrijfs leven bijbenen met haar dienstverlening. Samengaan met zuster- banken Midden-Westland en Westland Zuid-West is onderwerp van gesprek. De coöperatieontwikkeling fungeert als speerpunt 22 Uitgelicht: Over de visie van de Rabobank op 2001. Het wordt allemaal wat minder. 7 Column: Projectleider ledenprogramma Ad Bakermans over het startsein van een ongekende ledencampagne 20 Leden aan het woord: Twee leden van Rabobank Berkelland over het coöperatief karakter van hun bank en de inspanningen om nieuwe leden te werven. 13 POPIA: De resultaten van het jaarlijkse onderzoek onder de medewerkers van de Rabobank zijn weer beschikbaar. Hoe staan we ervoor ten opzichte van de benchmark? I 12 Bedrijfshistorie versterkt de identiteit. 18 De 117e centrale kringvergadering in punten. 21 Impressie van het regiobezoek aan IJmond-Zaanstreek 7 Intern 17 Adviescentrum Coöperatie-Ontwikkeling 19 WWW@WEB 23 Mensen 24 Agenda

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Bank & Bestuurder' | 2001 | | pagina 2