'Het gaat niet slecht, maar het moet echt beter' 4 'Stemt u maar!' Op de Algemene Vergadering van 8 juni werd zowaar gestemd. Niet over vergaderstuk ken, maar over stellingen. Eigentijds elektronisch. Zo zorgde de digitale revolutie in het middagdeel, be halve voor veel discussiestof, voor een enorme sprong voorwaarts door de interactie met de zaal. In de ochtend hadden Meijer en Smits met goed beluisterde toespraken het "officiële" deel ingekleurd. De de charge van hun colleges werd met applaus bekrachtigd. Latijnhouwers en Moerland, afzwaaiers uit de Raad van r oajs van een voorzjtter van je Beheer, kregen de gouden speld met briljant op de revers. Raad van Beheer van een top- Uit den Boogaard werd als nieuw lid geïnstalleerd. J verwacht, opende Wim Meijer coöperatie kan en mag worden met het plaatsen van zijn organisatie in een breed maatschappelijk en economisch kader. Hij ging in op de technologische turbulentie met internet als exponent, zet te het coöperatief bedrijfsconcept daarte gen af, richtte de blik kort op de Europe se samenwerking om vervolgens indrin gend stil te staan bij besturingselementen en het ledenbeleid. De klant aan de knoppen Om te beginnen wees Meijer op het on omkeerbare en technologisch gedreven proces waarbij de consument het echt voor het zeggen krijgt. Kopers bundelen zich via internet om gezamenlijk de beste condities te bedingen. Zo worden als het ware virtuele inkoopcoöperaties gevormd. 'De individuele klant komt nu echt aan de knoppen, wordt nu echt Koning in de markt', poneerde hij. 'Niet de klant is nog langer afhankelijk, maar de onderne ming.' Eenzelfde ontwikkeling voltrekt zich bij de medewerkers binnen bedrijven.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Bank & Bestuurder' | 2000 | | pagina 4