eleid zet ons als coöperatie weer op de kaart' Erop of eronder! 4 voorgestelde ledenbeleid biedt de lokale banken volop kansen voor het werven en waarderen van leden. Dat komt naar voren in een gesprek tus sen twee bestuurders, een directeur en een projectmedewerker coöpera tie. Stuk voor stuk zijn ze blij dat de Rabobank nu eindelijk serieus werk maakt van haar leden. Als een hartekreet klinkt tegelijk: 'als we maar niet opnieuw "ja" zeggen en "nee" doen!' Overigens is het niet allemaal boter tje tot de boom tussen de vier. Een vraag is bijvoorbeeld of ledenwaarde ring ook niet-leden "pijn" mag doen. Werkende weg zal er verder aan geschaafd moeten worden. Maar het ronde tafel gesprek over ledenbeleid m en hele goeie zet!' Zo Bj karakteriseert Henk Wegh, bestuurslid van Berkeiland M J en in het dagelijks leven directeur van een onderneming in bedrijfsautomobielen, de aandacht die door het nieuwe ledenbeleid uitgaat naar de leden. 'Met het ledenwaarderingspro- gramma legt de coöperatieve Rabobank eindelijk een goede verbinding tussen relatiemarketing en ledenbinding.' Zijn collega-bestuurder Hans Barendse, tuin der in pot- en perkplanten en na dertig jaar scheidend voorzitter van Midden- Westland, wijst erop dat de aandacht voor de leden bij zijn bank er altijd al is geweest. 'Ik denk dat er wat dat betreft v.l.n.r.: Tom Buijtels, Hans Barendse, Jan Klaver, Henk Wegh

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Bank & Bestuurder' | 2000 | | pagina 4