Om succes te hebben moet je dicht bij je klanten staan P. H. Derksen, oprichter en algemeen directeur Sport huis Centrum Recreatie NV: 17 Neder/and heeft in feite een schitterend en gevarieerd klimaat: de bloeiende lentes zijn fris en groen; onze zomerse dagen kunnen wedijveren met die van de Middellandse Zee: de herfsten zijn sfeervol; en de winters, die menigeen op de schaats brengt, zijn eigenlijk uniek. Geen enkele reden tot klagen dus, of het zou moeten zijn dat de berekenbaarheid van het weertype - vooral tijdens vakanties - te wensen overlaat. Dat is ook de reden dat menige vakantieganger zijn heil elders zoekt, ver buiten onze grenzen. Center Parcs heeft dat onderkend en richt daarom haar bungalowparken zo in, dat het eventueel tegenvallende weer tot een onbeduidende factor in het vakantieplezier wordt gereduceerd. En met succes, want jaarlijks brengen 1,6 miljoen mensen er hun vrije dagen door. Fijn voor de vakantieganger, goed voor de toeristenbalans en uitstekend voor een organisatie, die haar klanten waar-voor-het-geld wil bieden. Een portret van een dynamische recreatie-onderneming. e moet in de huid van de klant kruipen en uitvinden wat hij prettig vindt en ook wat hij minder waardeert.' Dat is in een notedop de filosofie van de heer P. H. Derksen (74), alge meen directeur van Sporthuis Centrum Recreatie NV, het recreatieconcern dat nu 9 parken ex ploiteert en er dit jaar nog eens twee zal openen. Bij elkaar goed voor 5795 va kantiewoningen. Derksen is de oprichter, initiator en pio nier van dit omvangrijke bedrijf. Pionier voelt hij zich eigenlijk nog steeds en het staat vast dat de organisatie daar veel baat bij heeft. Zijn zakelijke levensloop wordt geken merkt door een reeks logisch op elkaar volgende stappen, waarbij hij op gezette tijden essentiële keuzes heeft moeten maken. Zijn intuïtie - 'gebundelde Ie-

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Rabobank' | 1987 | | pagina 21