Om succes te hebben moet je
dicht bij je klanten staan
P. H. Derksen, oprichter en algemeen directeur
Sport huis Centrum Recreatie NV:
17
Neder/and heeft in feite een schitterend en gevarieerd klimaat: de
bloeiende lentes zijn fris en groen; onze zomerse dagen kunnen
wedijveren met die van de Middellandse Zee: de herfsten zijn
sfeervol; en de winters, die menigeen op de schaats brengt, zijn
eigenlijk uniek. Geen enkele reden tot klagen dus, of het zou
moeten zijn dat de berekenbaarheid van het weertype - vooral
tijdens vakanties - te wensen overlaat. Dat is ook de reden dat
menige vakantieganger zijn heil elders zoekt, ver buiten onze
grenzen.
Center Parcs heeft dat onderkend en richt daarom haar
bungalowparken zo in, dat het eventueel tegenvallende weer tot
een onbeduidende factor in het vakantieplezier wordt
gereduceerd. En met succes, want jaarlijks brengen 1,6 miljoen
mensen er hun vrije dagen door. Fijn voor de vakantieganger,
goed voor de toeristenbalans en uitstekend voor een organisatie,
die haar klanten waar-voor-het-geld wil bieden. Een portret van
een dynamische recreatie-onderneming.
e moet in de huid van de klant
kruipen en uitvinden wat hij
prettig vindt en ook wat hij
minder waardeert.' Dat is in
een notedop de filosofie van de
heer P. H. Derksen (74), alge
meen directeur van Sporthuis
Centrum Recreatie NV, het
recreatieconcern dat nu 9 parken ex
ploiteert en er dit jaar nog eens twee zal
openen. Bij elkaar goed voor 5795 va
kantiewoningen.
Derksen is de oprichter, initiator en pio
nier van dit omvangrijke bedrijf. Pionier
voelt hij zich eigenlijk nog steeds en het
staat vast dat de organisatie daar veel
baat bij heeft.
Zijn zakelijke levensloop wordt geken
merkt door een reeks logisch op elkaar
volgende stappen, waarbij hij op gezette
tijden essentiële keuzes heeft moeten
maken. Zijn intuïtie - 'gebundelde Ie-