ROIAND Drukwerk is in het dagelijkse le ven alom aanwezig en vrijwel onmisbaar. Kranten en tijd schriften, bankbiljetten en cheques, postordercatalogi, strippenkaarten, parkeerbon nen, het zijn slechts enkele van de vele verschijningsvormen waarin wij drukwerk tegenkomen. De gra fische industrie - de producenten van drukwerk - heeft een gezamenlijke omzet van circa f 5,5 miljard (1 983). Ruim een derde daarvan wordt geleverd aan de uitgevers. Dit drukwerk wordt vaak aangeduid met de verzamelnaam 'culture le produkten'. Dag- en nieuwsbladen, tijd- Eén dezer dagen komt Rabobank Nederland uit met een bedrijfstak studie over de grafische industrie. Daarmee wordt een nieuwe loot toe gevoegd aan de serie Bedrijfstakstu dies. In dit artikel staat een samenvatting van de belangrijkste uitkomsten van het onderzoek. De grafische indus trie zal profiteren van het aantrek ken van de economische conjunc tuur. Reeds in de tweede helft van 1983 is de afzet van grafische pro dukten aanmerkelijk soepeler gaan lopen. Ook op de wat langere termijn zal het drukwerk als informatieme dium naar verwachting een belang rijke rol blijven spelen. Drs. J. W. Marinissen Bedrijf sta konderzoek A. M. W. Kemp Produktmanagement Ambacht, Industrie en Bouwnijverheid

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Rabobank' | 1984 | | pagina 15