'Op weg naar de één miljoen verkochte reizen' Tien jaar na de 'grote fusie' van Raiffeisen- en Boerenleen banken is de Rabobank niet alleen uitgegroeid tot de grootste binnenlandse bank- organisatie, maar ook tot de grootste verkoper van georganiseerde vakantiereizen in ons land. In 1969 verschenen de toen nog niet gefuseerde Raiffeisen- en Boerenleenbanken voor het eerst met deze service voor leden en cliënten op de markt. !n de vertrekhal van Schiphol beginnen de meeste vliegvakanties vanuit Nederland. Een bescheiden begin: in het seizoen '69/'70 werden 23 000 reizen ver kocht. Dit jaar verwachten we de 500 000-grens te doorbreken. Een gigan tische groei, zeker niet in de laatste plaats gerealiseerd dankzij het enthousiasme van het baliepersoneel op onze aangesloten banken, die, behalve geld en goede raad in financiële zaken, ook zeer gewaardeerde adviezen op vakantiegebied plegen te ge ven. Een groei ook waar de rek kenne lijk nog niet uit is. Want waar landelijk het aantal verkochte reizen volgens prognoses voor dit jaar met ca. 5% zal dalen vergeleken met 1981, slaagt onze organisatie er in dit aantal ver der op te voeren: 475 000 reizen in 1 981, ruim 500 000 in dit jaar. Een zonnig voor uitzicht zal men zeggen. Zeker, maar geen reden om op onze lauweren te gaan rusten, want we mogen dan een onstuimige groei hebben doorgemaakt, de kosten-baten- analyses van de afgelopen jaren verdienen constant onze aandacht. Om de door onze cliënten gewaardeerde reizenservice op een verantwoorde wijze te kunnen blijven uitoefenen, zal de rentabiliteit van de rei- zenverkoop moeten worden opgevoerd. Daarop, aldus de heer D. R. de Groot, hoofd van de activiteit Reizen van Rabo-

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Rabobank' | 1982 | | pagina 30