V Y kist? Wel een goede plaats maar mis schien toch wat al te koud voor het geld. De wasmachine dan, welke geheel gevuld en voorgeprogrammeerd stond om de volgende dag aan het werk te kunnen gaan. Dit leek haar wel een ge schikte plaats en aldus verdween de zuur verdiende opbrengst tussen het vuile goedje. Na de nodige ontspanning, en een flink stuk van de zondag gesla pen te hebben, dacht dochterlief na het opstaan aan de was welke nog gedaan moest worden. Snel werd de kraan opengedraaid, de knop ingedrukt en di rect begon de machine aan haar rei nigende arbeid. Tijdens het kopje koffie met verloofde en broer werd zij plotseling lijkbleek en stotterde: 'Oh, ik heb iets heel stoms gedaan'. Vlug werd het water wegge pompt, de machine uitgezet, de deur geopend en terwijl zij de eerste kletsnatte broek uit de wasmachine haalde, dwarrelden de bankbiljetten haar al te gemoet. Onder onbedaarlijk gelach van Loosdrecht aan toe gaat, vertelt een dankbare cliënt in zijn eigen woorden: 'Bromfiets-ronkend kwam ze aangere den, vrijdagavond rond 21 uur: trip, trip over het grindpad, een belletje, vrouw des huizes opent de voordeur... Alstu blieft, mevrouw, uw setje Rabo-betaal- cheques...' Mevrouw kijkt even vra gend... 'Ja, sorry hoor, ze waren van middag nog blijven liggen en u had nog zó gevraagd (vanmorgen), of ze beslist zaterdagmorgen geleverd konden wor- den vanwege allerlei aankopen...' Wat reuze aardig, wat attent van u, zo rea geerde m'n vrouw nog altijd zeer ver baasd. Dat u ze helemaal komt bren gen! 'Ach ja, ziet u, ik woon zelf in Hil versum enne... nou ik kan me zo voor stellen als je zonder betaalmiddelen zit op het weekend.' Het betrof een mede werkster van de Rabobank Loosdrecht aan de Nootweg te Nieuw-Loosdrecht, die zo goed om de (Hilversumse) cliënt had gedacht. Nu doen ze daar altijd erg hun best, kan ik u uit de grond van m'n hart melden. Altijd even attent en zorg zaam en m'n rekeningnummer staat ze kennelijk in het hoofd gegrift! Hoe dan ook, een verademing, als je anno 1980 zoveel service ontvangt. Daar waren we heel erg verheugd over. Dat spreekt zich voort... dat spreekt (ook) vanzelf. En ja, dan denken we aan zo'n slogan van een collega-bankinstelling... 'Bij de Rabo bank...? Allemaal aardige mensen'. Frits Rekké Hilversum broer en verloofde kwam het geld te voorschijn, uit broekspijpen en hemds mouwen en uit sokken en zakken. Na enkele uurtjes föhnen was het geld weer droog en kon de schade opge maakt worden. Gelukkig bleek alles nog te kloppen, en dus werden de ietwat verbleekte, fris ruikende biljetten 's maandags naar de Rabobank gebracht. En aldaar blijkt het geld in de kluis als luchtverfrisser te werken, zodat bij elk bezoekje aan de kluis aan dit 'schone' verhaal wordt gedacht.' tl\ Concours hippique Het jaarlijkse concours hippique op het eiland Schiermonnikoog mocht zich als steeds in een grote belangstelling ver heugen. Zo'n tweeduizend belangstel lenden - meest badgasten, want het eiland zelf telt slechts achthonderd be woners - genoten onder ideale weers omstandigheden van een gevarieerd programma. Daarin betekende het onderdeel enkel- span Fries ras, gereden door dames in klederdracht, een primeur. De ereprijs, een wandbord van Makkumer aarde werk, werd uitgereikt door de directeur van de Rabobank Noordoosthoek Fries land, de heer ing. J. C. van Riessen, aan mejuffrouw A. de Jong uit Veenwouden met het paard Frank. (Zie foto.) De prijs voor het 'schoonste geheel' werd uitgereikt door de beheerder van het Rabobankbijkantoor op het eiland, de heer D. Klompsma. Winnares werd mevrouw Schaap uit Joure met het paard Hessel. Dienstbetoon Eén van de belangrijkste pijlers waarop het gebouw van onze Rabobankorgani- satie rust is het dienstbetoon aan onze cliënten. Hoe dat er bij de Rabobank

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Rabobank' | 1980 | | pagina 21