assurantiebemiddeling gen. Want de andere verzekeraars zitten er uiteraard niet om te springen alleen maar zware risico's aangeboden te krij gen. De Rabobanken willen als bemiddelaars in verzekeringen ten dienste staan voor de hele markt, zowel voor particulieren j als voor bedrijven. Onder de 35 000 als tussenpersonen in de SER-registers ingeschrevenen bevin den zich 1 003 Rabobanken (slechts 24 minder dan het totaal van onze banken) die aan assurantiebemiddeling doen. Waarom? Omdat wij - zonder tekort te willen doen aan de verdiensten van anderen - van mening zijn, dat onze banken in vele gevallen hun cliënten beter van dienst kunnen zijn. Ons streven is er op gericht de relaties uit te diepen en er voor te zorgen dat de cliënten met alle financië le zaken bij hun bank terecht kunnen. Verzekering is immers een niet altijd welkom, maar wel absoluut noodzake lijk gevolg bij allerlei transacties, grote of kleine. Wie een huis koopt en een lening krijgt zal voor zijn eigen veiligheid en zeker heid moeten zorgen dat er een verzeke ring is op eigendom en leven. Wie een auto koopt zal zich wettelijk verplicht moeten verzekeren tegen aan- sprakelijkheid en zou onverstandig doen de schade aan de auto zelf daarbij onge dekt te laten. Wie een onderneming heeft zal voor continuïteit moeten zorgen en zich in moeten dekken tegen de gevolgen van brand, storm en bedrijfsstilstand daar door. Wij zijn ons ervan bewust dat een 'ver zekering' niet het meest populaire pro- dukt is dat een cliënt kan worden aan geboden. Wie een huis koopt krijgt de lasten, maar verwacht vooral het plezier om er in te wonen en te leven; wie een auto koopt verwerft een gemakkelijk vervoer middel (of een statussymbool?) dat hem overal brengen kan; een bij ons gekoch te reis voert naar zonnige stranden of naar de sneeuw, en wie spaart ziet re sultaten op zijn boekje. Maar wie een verzekering neemt, doet dat uit noodzaak en dan nog vaak met tegenzin. Want wat krijgt hij er voor te rug: alleen de belofte dat hij schade krijgt vergoed. En op die schade zit hij nu juist niet te wachten I Om hem bij dat 'noodzakelijk kwaad' te kunnen helpen zijn deskundigen nodig; is het al niet bij het sluiten van de verze kering dan wel bij de onverhoopte scha de. De eisen die de consument en wij zelf stellen Onderzoek door de Nederlandse Vereni ging van Assurantie-adviseurs heeft uit- Hier zit je beslist niet op te wachten toch maar verzekeren

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Rabobank' | 1978 | | pagina 32