nieuws van her en der y 20 Rabobank Ahoy Tussen 18 november en 9 december meerde in verschillende grote plaatsen in ons land het prachtige motorschip 'Prinses Juliana' van Rederij Ketel aan. Vele honderden reismedewerkers zijn er een dag zeer druk bezig geweest in Workshop 1978, een studiedag, waarop de verschillende reisorganisaties hun nieuwe programma's voorstelden en de afdeling Reizen van de Centrale Bank de eigen plannen voor het nieuwe seizoen presenteerde. Daarnaast was er veel aandacht besteed aan de praktijkerva ring en aan de onderlinge uitwisseling van ervaringen. Was het schip overdag het domein van Boven: de heer P. de Munck Mortier van Publiciteit opende de bijeenkomsten. Hiernaast: de diapresentatie op twee schermen hield de aandacht vast. de reismedewerkers en was slechts een enkele hut gewijd aan de publiciteit op dit vlak, in de avonduren veranderde dit beeld. Reizen trok zich bescheiden terug in de benedendekse hutten en de tot gerieflijke bioscoopzaal ingerichte loun ge van het schip werd overgenomen door Publiciteit. De directies van de aangesloten banken kregen in de avonduren de gelegenheid uitvoerig kennis te nemen van de publiciteits plannen voor dit jaar. Korte inleidingen over de achtergronden voor de te voeren algemene campagne in kranten en tijdschriften, voor radio en televisie, werden ondersteund met een vernuftige audio-visuele presentatie. De vorm was zo gekozen, dat sprekers en filmdoek elkaar voortdurend aanvulden. Een goede vondst, die de aandacht heel wel vasthield. Uitvoerig werd aandacht besteed aan de campagnes, die men voert voor de beide belangrijke doelgroepen, de parti culieren en de bedrijven. Vele nieuwe of vernieuwde activiteiten, vaak zeer ver rassend van opzet, zijn in voorbereiding. Men zal begrijpen, dat het hier niet de plaats is op de vorm en de inhoud van de campagne-onderdelen uitvoerig in te gaan. Nadruk bij alle activiteiten ligt op de Ra bobank, als de persoonlijke bank, als de bank om de hoek. Bij de campagnes naar het bedrijfsleven toe is dat nog ver der toegespitst op de deskundigheid en de betrokkenheid van de bank bij het wel en wee van handel en nijverheid in het werkgebied. In deze sector zullen de aangesloten banken verder worden on dersteund door een groot aantal infor matieve brochures, bestemd voor be paalde branches. In de uitgebreide infomap, die aan elke bezoeker werd verstrekt, zat een set materialen voor verschillende activitei ten met een nieuwe en sympathieke vormgeving. Daarnaast werd ook schrif telijk nog veel informatie gegeven over de campagnes in 1978. De avonden werden afgesloten met een gefilmd optreden van de bekende groep Farce Majeure. Met hun 'kar' hebben zij daartoe een korte seance gehouden naast het gebouw van de Centrale Bank te Eindhoven. Liedjes en het altijd terug kerende vraag- en antwoordspel bevat ten de nodige satyre op Rabobank-toe- standen. Op milde wijze werd de spot gedreven met wat heilige huisjes en frustraties uit onze organisatie, waarbij het optreden van het komische duo met de strohoeden een hoogtepunt vormde. Rabobank Ahoy was de kreet die de be zoekers al van verre toeriep om aan boord te komen bij de persoonlijke bank. Dat deden ze graag en als de publici teitscampagne 1978 een even groot succes wordt als de presentatie ervan vorige maand, dan mogen ze bij Publici teit niet mopperen. itX Goedereede In het vorige nummer werd in de rubriek Openingen kort aandacht besteed aan de heropening van het verbouwde bij kantoor aan de Noordzijde Haven al-

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Rabobank' | 1978 | | pagina 22