ajmrjmESM mmWïïw pp.RlK/6 2 privé-rekemriQeh, eeh pqk effekt)en1 3 rei s- verzekermóen} een i/etje /Wên/gn^se 1 hypothecaire -lening, 2. persoonlijke leninifen, 1 kQS(Jii>positie en 20 eurochecdues verder niets verbeten, meneerJdnsen^ reizen enz. Veel van deze nieuwe dien sten werden aanvankelijk opgedragen aan specialisten op het hoofdkantoor. Daar juist de medewerkers van de bij kantoren regelmatig met de cliënten in contact komen, is, nu de nieuwe dien- sten ingeburgerd zijn, het inzicht ont staan dat deze medewerkers meer bij de afzet van het basis-dienstenpakket be trokken dienen te worden. Met name de bijkantoorhouder zal hierin zijn belang rijkste taak moeten vinden. In het voorgaande is een proces be schreven dat in volle ontwikkeling is. Tal van maatregelen zijn in uitvoering of j voorbereiding, waaruit de grondgedach- te spreekt dat het bijkantoor een com merciële taak heeft in het eigen deel-werkgebied. Voorbeelden zijn: ondernemen activiteiten. Dit inzicht kan op systematische wijze worden verkre gen door hantering van het marketing plan per vestiging. gescheiden balieverkeer: met het gescheiden balieverkeer wordt voor het routinematige kasverkeer ge streefd naar snelheid. Daarnaast wordt capaciteit vrijgemaakt voor meer tijd en uitleg vragende werkzaamheden. cliënteninformatiesysteem voor een actieve relatieverdieping (ver koop van meer diensten aan bestaande relaties) is noodzakelijk dat snel kan worden nagegaan van welke diensten een rekeninghouder gebruik maakt. Hiervoor zijn en worden administratiefa ciliteiten ontwikkeld. marketingplanning per vestiging de bijkantoorhouder zal een goed inzicht moeten hebben in de ontwikkelingen in zijn deel-werkgebied, marktposities, haalbaarheid van doelstellingen en te standaardisering dienstenpakket: Een belangrijke ondersteuning voor de commerciële werkzaamheden op de bij kantoren ligt in standaardisering van de diensten die wij voeren. Dit maakt het dienstenpakket overzichtelijker zowel voor de bankmedewerkers als voor de cliënt. Hiermee komt de functie van bankem ployé wel in een ander licht te staan. In plaats van op sleur ligt het accent in toe nemende mate op commerciële kwali teiten. De vraag is zelfs of iedereen in staat is met zijn functie mee te groeien. Het belangrijkste is echter dat de ont plooiingsmogelijkheden er voor iedereen zijn. En dat een functie met een uitda ging geboden kan worden aan nieuwe enthousiaste medewerkers.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Rabobank' | 1977 | | pagina 35