een viaduct met een lengte van 1.400 meter gebouwd. Op verschillende plaatsen zijn in de nieuwe E-3 weg verkeerstellers inge bouwd, met behulp waarvan wordt bepaald hoeveel de Belgische staat in de E-3-vereni- ging moet bijdragen. De berekende tarieven zijn zodanig, dat het geleende geld binnen 30 jaar met rente terug is. De E-3 is klaar rond Antwerpen en in kleine stukjes bij Sint Niklaas en Gent. Verder zijn er over bijna het hele E-3 traject werken in uitvoering. Vanuit Antwerpen is men in ander half uur via Turnhout in de Kempen (Eersel). De E-3 is in Nederland uitstekend. Met de opening van de brug bij Venlo op 17 okto ber jongstleden is de E-3 in ons land, op de aanleg van een vierbaansweg door de Kempen na, voor het grootste deel gereed. naar Hannover. Al snel raakt men uit het ge bied van de Neder-Rijn aan de zuidrand van het Noordduitse vlakke land. In Hannover zijn de Beginenturm en de De E-3 in Duitsland geeft, behalve op het stuk van Venlo naar Duisburg, geen proble men. Na Duisburg gaat men via de Autobahn Marktkirche karakteristieke objecten, die met nog vele andere overblijfselen uit de mid deleeuwen getuigen van 'fürstlichen Zeiten'. Na de Lüneburgerheide is Hamburg de vol gende rustplaats. Rond de Binnen-Alster vindt men veel exclusieve winkels. De uit stekend geoutilleerde wereldhaven en de in dustrie maken de 'Freie Hansastadt Ham burg' springlevend. Na Hamburg raken we weer in een zeer lan delijk gebied op weg naar Jutland. De E-3 weg ziet er in Denemarken uit als een goe de twee- a driebaans provinciale weg. Bij het passeren van het Limfjord maakt men ge bruik van een 510 meter lange tunnel. Deze vormt tevens de verbinding tussen Aalborg en Norresundley. 15

Rabobank Bronnenarchief

blad 'de boerenleenbank' (CCB) | 1971 | | pagina 17