ItAiJiÜ ties nodig zijn? Op deze en andere vragen pro beert men gezamenlijk een antwoord te vinden. Betekenis van de informatiecursus De cursus kan de deelnemers geen pasklare oplossing aan de hand doen voor alle moeilijk heden, maar hij kan wel bijdragen tot de vor ming van een correcte en voorkomende hou ding van het boerenleenbankpersoneel in het contact met de cliënt. Hiermee is niet alleen de cliënt gediend, die moet kunnen merken dat hij goed wordt geholpen, maar ook de balie-me dewerksters en -medewerkers, die voelen dat zij hun taak beter hebben leren vervullen en deze met meer enthousiasme uitvoeren. Zij zullen dan op sympathieke manier trachten de diensten van de bank aan het publiek te ver kopen. Zij zijn het ook die voor een groot ge deelte de cliënten met de boerenleenbank ver trouwd maken en vertrouwd laten blijven. De vorming van personeelsleden in voorkomend heid, vriendelijkheid en vakkennis is voor de bank, haar cliënt en niet op de laatste plaats voor het personeelslid zelf, van niet te onder schatten belang. Boerenleenbank Tubbergen

Rabobank Bronnenarchief

blad 'de boerenleenbank' (CCB) | 1969 | | pagina 31