de boerenleenbank UITGAVE VAN DE COÖPERATIEVE CENTRALE BOERENLEENBANK TE EINDHOVEN APRIL 1969 No. 571 Over het 70-jarige jubileum van de centrale bank is geen herdenkingsgeschrift versche nen, noch zijn er plechtige bijeenkomsten ge organiseerd. De centrale bank was van me ning, dat ter gelegenheid van dit jubileum be gonnen zou moeten worden met het stichten van een fonds voor hulp aan de landbouwende bevolking in de ontwikkelingslanden. Op de komende algemene vergadering zullen de aan gesloten banken zich over dit initiatief moeten uitspreken. Afgezien van dit voorstel komen nog enkele plannen ter sprake. Over de be langrijkste daarvan wordt u meer verteld in het artikel 'Voorstellen voor de Algemene Verga dering 1969'. In een van de vorige afleveringen schreven wij al over de reizen die de boerenleenbank wil gaan verzorgen. De onderhandelingen zijn nog niet helemaal afgesloten maar als alles mee loopt kunnen de boerenleenbanken al in het najaar reizen gaan verkopen. Over reclame gaat deze aflevering van Mar keting. Reclame wordt hierin een van de be langrijkste onderdelen van de marketing-acti- viteiten genoemd. Het is een machtig hulpmid del bij het verhogen van de afzet of voor het werven van cliënten. Wordt reclame echter verkeerd gebruikt, dan kan het ook averechts uitpakken en ondervindt het bedrijf hier nog jaren later de terugslag van. 153

Rabobank Bronnenarchief

blad 'de boerenleenbank' (CCB) | 1969 | | pagina 3