fronst, omdat onze boerenleenbanken, om in dit solistenconcours hun partij mee te blijven blazen, genoodzaakt waren hun kosten met 36 procent te verhogen, dan is het toch wel goed te weten, dat deze kostenstijging uitslui tend is veroorzaakt door de vorm van pro grammapresentatie. In feite kan de toeneming toegeschreven worden aan de kosten van ad vertenties en brochures. Advertenties maken de bij ons aangesloten banken meer zelf, maar zij bestellen ze in de vorm van stypes bij onze centrale bank. Deze handelwijze waarborgt een verantwoorde vormgeving en een juist formaat. Voor het eerst zijn in 1966 vier kleu renbrochures gebruikt om de diensten van de bank aan een zo breed mogelijk publiek be kend te maken. Het was bemoedigend te con stateren, dat de boerenleenbanken de nood zaak van deze brochures onmiddellijk hebben begrepen, ook al waren de kosten het dubbele van de voorheen gebruikelijke folders. Onge twijfeld was hierbij van belang, dat in 1966 voor het eerst een jaarplan kon worden op gesteld, zodat èn beheerders èn directeuren/ kassiers zich een goed beeld konden vormen van de kosten, die met hun plannen gemoeid waren. Wanneer wij de overige bestanddelen van de totale propagandakosten bezien, blijkt in sommige gevallen van een daling sprake te zijn. De wat ondoorzichtige post 'overige pro pagandakosten' steeg met nauwelijks 5 pro cent. Voor ons een teken dat de banken bij voorbeeld bij de verstrekking van de veelbe sproken relatiegeschenken vasthouden aan het Exterieur van de boerenleenbank Bavel 60£flCKl.eC!1&Af1K L, j, liiai ÉL 375

Rabobank Bronnenarchief

blad 'de boerenleenbank' (CCB) | 1967 | | pagina 21