voor ons desalniettemin een reden op de in geslagen weg voort te gaan. Het zal echter in onze organisatie met 599 banken door het ge- ale land verspreid, altijd voorkomen dat ac ties in een bepaalde streek niet aanslaan, ter wijl diezelfde acties in andere delen van het lar:d tot een succes leiden. Ook dit jaar hebben onze boerenleenbanken zich onthouden van het geven van zogenaam de relatiegeschenken. Deze zelfbeheersing verdient ongetwijfeld een compliment. Wij kunnen ons zeer goed voorstellen dat het voor bepaalde boerenleenbanken moeite kost zich afzijdig te houden, wanneer de plaatselij ke concurrenten menen het bezoek aan hun bank te stimuleren niet alleen door vrij kost bare geschenken te verstrekken, maar ook door gebruiksvoorwerpen te verloten. Het is bemoedigend te bemerken, dat onze boerenleenbanken steeds meer ons standpunt huldigen dat het bezoek aan een bank gesti muleerd dient te worden door een zo uitge breid mogelijk dienstbetoon en niet door het Sinterklaasfeest naar oktober te verleggen. De oktoberactie wordt aangegrepen om de diensten van onze boerenleenbanken - vooral als spaarbank - extra onder de aandacht van het publiek te brengen. Dat zal ook in de ko mende jaren het enige doel van deze actie blijven. 2522

Rabobank Bronnenarchief

blad 'de boerenleenbank' (CCB) | 1965 | | pagina 16