taal van het voorgaande jaar voor vergelijking kunnen gebruiken. De indruk zou kunnen bestaan dat dit alles voor de kassiers/directeuren veel extra werk meebrengt. Dit is evenwel hooguit in de eer ste vier overzichten het geval. Daarna kunnen de cijfers ter vergelijking met een ander kwar taal worden overgenomen van de voorgaande overzichten. Dit kwartaaloverzicht is zonder twijfel een bijdrage tot een zo ruim mogelijke verslaggeving aan de beheerders van de bank. Wenken voor goed telefoongebruik 1. Zorg dat de boerenleenbank op de meest eenvoudige wijze in de telefoongids is te vin den. Dat is onder de letter B: Boerenleenbank X (eventueel gevolgd door: kassier of direc teur X). Er zijn nog plaatsen (kleinere plaatsen), waar de bank alleen in de gids staat onder de naam van de kassier. Dit doet voor de toenemende relaties buiten de plaats niet alleen vreemd aan, het is voor hen ook zeer lastig, aange zien zij de kassier niet kennen. Wijzigingen kan men ten allen tijde doorgeven aan het telefoondistrict waartoe men behoort. 2. Wees zakelijk, duidelijk en kort in Uw te lefoongesprekken; dat is in het belang van U zelf en van anderen. 3. Gebruik de nul en dus niet de K bij het aan geven van het netnummer. 4. De juiste wijze van vermelding van een tele foonnummer op drukwerken is: (070) 61 44 11 Bij voorkeur niet vlakbij het gironummer. Dagelijks wordt bij de girale overboekingen het telefoonnummer gebruikt in plaats van het gironummer. 5. De juiste manier voor het noemen van tele foonnummers is als in de hieronder geschre ven voorbeelden: 63 57 78: zes drié - vijf zéven - zeven écht. 3 71 02: drié - zeven één - nul twéé. 6. Indien U na het draaien van een nummer de bezettoon hoort, leg dan de telefoon weer op de haak en draai na enige tijd opnieuw. Wach ten, met de telefoon van de haak, tot het num mer vrij komt, is nutteloos. 7. Maak gebruik van de goedkope tarieven. Interlokaal telefoneren is 1/3 goedkoper: a. op werkdagen van 7 uur 's avonds tot 8 uur 's morgens, b. tijdens het weekeinde van vrijdagavond 7 uur tot maandagmorgen 8 uur. Het notarieel tarief Met ingang van 1 januari 1965 zijn nieuwe tarieven geldig voor het passeren van hypo theekakten en transportakten. Wij laten hier onder deze tarieven volgen. De tarieven zijn gebaseerd op de normale werkzaamheden. Ingeval er buitengewone en veelvuldige werk zaamheden zijn te verrichten is de notaris bevoegd naar eigen inzicht het vaste tarief met een redelijk bedrag voor meerder honora rium te verhogen. Keuze van de notaris De publikatie van de thans geldende notaris tarieven geeft ons de gelegenheid enkele op merkingen te maken over de keuze van de notaris. Over de vraag, welke notaris met het passeren van de hypotheekakte zal worden belast, wordt als regel beslist door de hypo theekgever, dus door de eigenaar van het onroerend goed. In vele gevallen zal deze een 2453

Rabobank Bronnenarchief

blad 'de boerenleenbank' (CCB) | 1965 | | pagina 19