2107 Boerenleenbank Leur moeilijkheden op. Men heeft daar een hobby van gemaakt voor de vrijetijdsbesteding. Zolang reclamebureaus nog moeten beschik ken over psychologen, marktonderzoekers, mediadeskundigen, copywriters en ontwer pers om aan de steeds hogere eisen die de reclame stelt te kunnen blijven voldoen lijkt het ons buiten discussie dat men deze materie niet als een hobby kan beschouwen. Het be oefenen van hobby's, het is algemeen bekend, kost bovendien geld. In dit geval het geld van een ander, namelijk de boerenleenbank. De Centrale Bank beschikt over een afdeling die de aangesloten banken op elk gebied dat de reclame bestrijkt van dienst kan zijn met haar adviezen. Ook met de opstelling van een kostenbegroting voor dit zo belangrijk onder deel van de bedrijfsvoering. Daarbij hebben de medewerkers van deze afdeling niet de taak de boerenleenbanken voor te schrijven hoe het moet, maar om in overleg vast te stel len hoe het gestelde doel kan worden bereikt. Dit overleg zal niet alleen leiden tot verant woorde reclameactiviteiten en reclamekosten, maar zal mede tot gevolg hebben, dat nieuwe bruikbare ideeën die bij de aangesloten boe renleenbanken leven aan onze gehele organi satie ten goede kunnen komen.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'de boerenleenbank' (CCB) | 1964 | | pagina 13