desgewenst ook dergelijke attributen ge leverd konden worden. Tot zover ons verhaaltje. Hiermede is de vraag aan de orde, hoe wij tegenover deze geschenken moeten staan. Wij zouden willen stellen, dat een goede service het belangrijkste middel is om nieu we cliënten aan te trekken. Een ruime openstelling (ook na de mid dag), goede rente, het op tijd versturen van de rekeningafschriften en het regel matig gebruik maken van de beproefde pu bliciteitsmedia, advertenties en folders, die huis aan huis verspreid worden. Voorts dient in elk geval vermeden te wor den, dat rommel en waardeloze geschen ken aan cliënten worden gegeven. Over leg steeds met de Centrale Bank, die voort durend actief is in het volgen van de ont wikkeling van nieuwe publiciteitsmedia. Overleg met de Centrale Bank kan U spoe dig leren, of U werkelijk van een voordeli ge aanbieding profiteert. Wees met deze aanbiedingen uiterst voorzichtig, want maar al te vaak blijken dergelijke activitei ten uit reclame-oogpunt weinig effectief. Wenst U iets extra's te doen aan reclame dan zijn er steeds mogelijkheden met een spaaractie, een spaarpremie bij het berei ken van x.ooo.ooo,-, gerichte reclame, enz. enz. Laat ons elke gulden van het propaganda- budget effectief besteden en daarnaast door een goede rente en nimmer verflau wende service de cliënten aantrekken en binden opdat zij werkelijk prettig sparen bij de boerenleenbank. Mocht U plannen hebben voor een bijzon dere actie, neemt U dan tijdig contact op met de afdeling Propaganda, die steeds gaarne bereid is U bij de uitwerking be hulpzaam te zijn. 447

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Maandelijkse Mededelingen' (CCB) | 1960 | | pagina 47