dan een maand terug behoeft te zoeken. Voorts verdient het aanbeveling bij uitbe taling van bedragen in de ruimte achter de saldo-kolom bij de debitering het dagboek nummer te vermelden, waaronder het be drag is gecrediteerd en bij de creditering te vermelden het dagboeknummer, waar onder de uitbetaling is geboekt. U kunt dan steeds onmiddellijk zien of een post uitbetaald is of niet, terwijl het naslaan van gedane boekingen daardoor wordt vergemakkelijkt. 4. Kan het Bestuur overgaan tot opzeg ging van het lidmaatschap aan een lid, dat De Boerenleenbank de spaarbank voor iedereen Op dit thema is ook dit jaar wederom de algemene propaganda gericht. Een con stante toevloed van spaargelden is immers een levensbelang voor de gehele boeren leenbankorganisatie, die zonder deze spaar- werving niet in staat zou zijn haar functie als voorschot- en credietbank voor boer uit het werkgebied van de Bank is vertrok ken en dus niet meer voldoet aan de ver eisten voor het lidmaatschap? Het Bestuur is niet zelfstandig bevoegd het lidmaatschap op te zeggen aan leden, die niet meer aan de vereisten voor het lidmaatschap voldoen. Dit geldt voor alle vereisten, genoemd in artikel 3 van de Statuten. Het Bestuur kan in deze gevallen slechts tot opzegging van het lidmaatschap overgaan, nadat door de Algemene Verga dering ten aanzien van de betrokken, met name genoemde leden een besluit tot op zegging van het lidmaatschap is genomen. en tuinder en voor de eigen plaats te blij ven vervullen. Of het in Uw werkgebied aanwezige spaargeld de weg vindt naar de boeren leenbank hangt, zoals U bekend is, van meerdere factoren af: a. de ligging en het uiterlijk van het kan toor; c. het aantal service-punten in Uw werk gebied; d. de „goodwill" van de boerenleenbank ter plaatse die sterk beïnvloed kan worden door de onder a., b. en c. genoemde pun ten maar tevens afhankelijk is van een goed gevoerde propaganda. Wij willen in dit artikel even stil blijven staan bij de propaganda, niet om U van de noodzaak hiervan te doordringen, dat hebt U reeds jaren begrepen, maar om U de b. de openstellingsuren en de service;

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Maandelijkse Mededelingen' (CCB) | 1960 | | pagina 26