Een handig formulier 1988 ders, welke in het algemeen grote prijs stellen op een korrekte ser vice en zij worden afgestoten, wanneer zij deze niet ontvangen. Samenvattend kan worden gezegd, dat het van uitermate groot belang is om de clienten der boerenleenbanken dat dienstbetoon te verlenen waarop zij aanspraak kunnen maken. Dit werkt stimule rend voor de ontwikkeling van de boerenleenbank, waarbij gesteld kan worden, dat een beter ontwikkelde boerenleenbank wederom een betere service kan verlenen. Het is nu eenmaal zo dat in het al gemeen een full-time kassier meer zorg aan zijn bank kan en moet besteden dan een kassier, welke slechts een gedeelte van zijn dag taak voor de bank kan benutten. Wanneer wij echter de ontwikke ling van het percentage zien van full-time kassiers in onze organisa tie, kunnen wij aannemen, dat op zeer korte termijn de overgrote meerderheid van deze funktionarissen hun volledige dagtaak in het boerenleenbankwerk zullen vinden. In de Maandelijkse Mededelingen van november 1956 is onder deze rubriek geschreven over de voorbereiding van de vergadering van Bestuur en Raad van Toezicht, waarbij ten aanzien van enkele regelmatig terugkerende agenda-punten wenken werden gegeven, die een doelmatige behandeling daarvan bevorderen. Enige tijd geleden is een nieuwe versie van het formulier BG verschenen, waarvan de tekst is aangepast aan de huidige praktijk van de voorschot- en credietverlening en waarbij tevens gestreefd is naar een wat overzichtelijker opstelling van de te verstrekken ge gevens. Dit geeft ons aanleiding de aandacht te vestigen op het nut, dat dit formulier kan hebben bij de voorbereiding van de behandeling van aanvragen voor voorschotten en credieten in de vergaderingen van Bestuur en Raad van Toezicht, zomede bij de verdere afwer king van deze aanvragen. Zoals bekend, wordt het formulier BG gebruikt voor het aanvra gen van de goedkeuring van de Centrale Bank voor die voorschot-

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Maandelijkse Mededelingen' (CCB) | 1958 | | pagina 54