3o£ftm&mSan£ -jiroMijli De service-verlening bij de boerenleenbanken De ontwikkeling, welke onze boerenleenbanken in de na-oorlog- se jaren te zien gaven, heeft de stoutste verwachtingen van een ieder, die in onze organisatie werkzaam is, overtroffen. Deze gang van zaken is zeer zeker bevorderd doordat ook de plattelandsbevol king door de geldsaneringsmaatregelen meer vertrouwd met het bankwezen is geworden en zeker doordat onze boerenleenbanken bij de tenuitvoerlegging dezer maatregelen de oude en nieuwe cli ënten uitstekend hebben geholpen. Dit was echter alleen een aanleiding, een eerste begin van de grote opbloei. De consolidatie van deze kunstmatige opleving en de verdere groei heeft kunnen plaatsvinden door verbeterde service verlening en doeltreffend gevoerde propaganda-akties. De moderne mens, verwend als hij is, vraagt een goed dienstbe toon. Of hij in een winkel komt, of bij een ambachtsman, of bij een bank, overal verlangt hij, dat hij op een doelmatige en prettige wijze bediend wordt. Dit geldt niet alleen voor de stadsmens, doch evenzeer voor de dorpsbewoner. Deze verlangt dit niet slechts, doch hij heeft hier ook recht op. De voorbeelden zijn talrijk waar kleine bedrijven, welke de naam verdienden en kregen dat zij een uitstekende service verleenden, tot grote bloei kwamen. Deze voorbeelden zijn zeer zeker ook in onze boerenleenbankorganisatie te vinden. Hoe vaak hoorden wij niet van beheerders en kassiers, dat dc mogelijkheden ter plaatse volledig benut waren en dat de boeren leenbank geen verdere uitbreiding meer zou kunnen ondervinden. Wanneer dan echter door het aftreden van de kassier een jonge, met enthousiasme werkende, nieuwe funktionaris zijn krachten aan deze bank kon geven, bleek pas welke mogelijkheden nog verscho len lagen.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Maandelijkse Mededelingen' (CCB) | 1958 | | pagina 50