1422 bank moet vooruitlopen op het verlangen van de cliënten en zij moet het verlangen, om zo in tensief mogelijk zaken met de bank te doen, aanwakkeren. De kassier ener betrekkelijk grote boerenleenbank vertelde ons dezer dagen, dat intensivi teit van het gebruik der bank aanmerkelijk was toegenomen, sedert de bank iedere voor- en iedere namiddag was openge steld. Voorheen was zij slechts iedere voormiddag en 2 namid dagen per week geopend ge weest. De ervaring leert dan ook, dat een verruiming van het aan tal openstellingsuren en in het bijzonder een doelmatige verdeling hiervan zodat de cliënten van de bank gebruik kunnen maken op die momen ten, dat het hen het best past een uitbreiding van de werk zaamheden der bank ten gevol ge heeft. Hierbij is het echter noodzakelijk, dat aan deze uit breiding een ruime bekendheid wordt gegeven. Een minimale eis in deze is, dat bij de entree van de boerenleenbank of op een andere in het oog vallende plaats op een duidelijke en nette wijze de naam van de boeren leenbank en de openstellings uren der bank staan aangegeven. Tot slot willen wij U gaarne aanbevelen de lezing van de ar tikelen in de „Maandelijkse Me dedelingen" van november 1954 pagina 9888 t/m 9892 en van fe bruari 1955 pagina 87 t/m 90.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Maandelijkse Mededelingen' (CCB) | 1957 | | pagina 22