884 ren of deel te nemen aan het lopende rekening verkeer. Op de tweede plaats moet U volhouden. Gelooft U niet, dat een folder succes heeft. Zeker hier geldt, dat de aanhouder wint. Dus zeker vijf maal herhalen met tussenpozen. Belangrijk is ook op de juiste momenten Uw materiaal te ver sturen. Wij denken in dit ver band aan het bekende voorbeeld van de handelaar in bliksemaf leiders. Enkele malen had die reeds een brief gestuurd naar de boeren in een bepaalde provin cie. Toen op zeker moment een onweer in deze streek woedde, werd een kapitale boerderij door de bliksem getroffen en brandde geheel af. Twee dagen later kwam bij alle boeren weer een brief van de handelaar, waarin hij de vraag stelde, of men lan ger dit risico wilde lopen. U be grijpt, dat hij veel nieuwe cliën ten kon boeken. Zo moeten ook de boeren leenbanken het juiste moment benutten. Wij denken aan een jubileum, waarbij de bank toch al in het centrum van de belangstelling staat. Richt dan Uw campagne op de geselecteerde adressen. Wij denken aan spaarcertifi- caten bij geboorten. Wij denken aan spaarweken, aan de opening van een nieuw gebouw. Kortom, richt een briefcam- pagne op het juiste moment tot de mogelijke nieuwe relaties. Veel is hierover nog te vertel len. Maar eerst een advies. Overweegt U een campagne, stelt U dan in verbinding met de Centrale Bank. Zij beschikt over veel ervaring en zal U graag ad viseren en eventueel met U sa men een campagne opzetten.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Maandelijkse Mededelingen' (CCB) | 1956 | | pagina 40