92 Ongetwijfeld verdient dit Limburgse voorbeeld navolging. Het gaat immers niet alleen om plaatselijke acties; het is daar naast nodig om te komen tot een bundeling van krachten. Deze bundeling van krachten is mo gelijk door ook in Uw kring van boerenleenbanken aan te sluiten bij een collectieve actie, die pas het meest nuttige effect zal sor teren, wanneer ze over het ge hele land in werking is. Speciaal richten wij ons hier tot de kring voorzitters om hen aan te spo ren deze actie op korte termijn in hun gebied te bespreken en dan te komen tot een aansluiting op deze gezamenlijke campagne. Door samenwerking wordt te vens bereikt, dat de kosten zo laag mogelijk worden gehouden. Speciaal het afsluiten van de ad vertentiecontracten via de Cen trale Bank en het gebruik ma ken van cliché's, welke door de Centrale Bank ter beschikking worden gesteld, bieden onmis kenbare voordelen. Op de tot nu toe gehouden besprekingen werd het algemeen gewaardeerd, dat onder elke ad vertentie een tiental adressen van boerenleenbanken uit de kring werd vermeld. Na dit Limburgse voorbeeld zijn wij ervan overtuigd, dat collectief adverteren in klein verband zeer zeker ook is aan te bevelen voor alle andere ge bieden in ons land en dat ten slotte onze gehele boerenleen bankorganisatie de vruchten er van zal plukken.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Maandelijkse Mededelingen' (CCB) | 1955 | | pagina 44