9'Ojiagandü DE ADVERTENTIE-CAMPAGNE VAN DE BOERENLEENBANKEN Het initiatief werd genomen in het uiterste Zuiden van het land, waar rond de jaarwisseling de eerste advertenties versche nen in de provinciale pers onder het motto: „De Boerenleenbank de Spaarbank voor iedereen De advertentie-campagne breid de zich in enkele weken uit tot de gehele provincie Limburg. Alle Limburgse boerenleenban ken werkten spontaan mee. Opvallend was, dat op de ge houden propaganda-besprekin- gen in de verschillende kringen het voorstel met instemmnig werd begroet en wel om de vol gende redenen: a. Als boerenleenbanken propa geren wij de samenwerking binnen ons eigen werkge bied. Deze samenwerking zal des te hechter worden, naar mate wij ook in groter ver band deze samenwerking to nen. Het devies van Raiffei- sen: „Met elkander voor el kaar" komt ook hier tot nieuw leven. Door deze sa menwerking in echt coöpe ratieve geest mak».n de geza menlijke Limburgse boeren leenbanken een actie moge lijk, die voor elk afzonder lijk niet te verwezenlijken zou zijn geweest. b. Een gezamenlijke gelijk ge richte actie verhoogt niet al leen in grote mate het nuttig effect an de kleinere plaat selijke acties, maar zal onge twijfeld ook aan de algeme ne werkingssfeer van de boe renleenbank ten goede ko men. c. Door deze gezamenlijke actie worden niet allee i nu reeds talrijke nieuwe spaarders ge wonnen, maar wordt tevens de spaarzin aangekweekt bij degenen, die in deze tijd van verhoogde welvaart daar voor beter in de gelegenheid zijn dan vroeger. Zodoende zal deze verhoogde welvaart haar vruchten kunnen dra gen voor de gehele plaatse lijke gemeenschap en een waardevolle bijdrage leveren voor de verhoging van de koopkracht en de werkgele genheid in de eigen plaats of streek.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Maandelijkse Mededelingen' (CCB) | 1955 | | pagina 43