9837 Inspectiedienst aanmerkelijk verlicht, doch zeker is het in hef belang van de Boerenleenbank, indien de kassier een zo groot mogelijke kundigheid ter zake verwerft om de cliënten zo volledig mogelijk te kunnen inlichten. Deze kundigheid zal zeker vergroof worden door een regelmatige bestude ring van de hypotheekdossiers. Wanneer een kassier na ontvangst van een dossier van de notaris de desbetreffende stukken nauwkeurig controleert, zal mogelijk wel eens blijken, dat er een afwijking bestaat tussen de stukken, zoals deze door de R.A. zijn geconci pieerd en de wijze waarop deze geredigeerd zijn. Ook kan wel eens blijken, dat een en ander incompleet is. Het zal dan goed zijn om direct contact op te nemen met de desbetref fende notaris en indien dan geen alleszins bevredigende verklaring wordt verkregen, is het dienstig om het volledige dossier ter visie aan de R.A. op te zenden. Hoe spoediger een eventueel gemaakte fout wordt hersteld, des te beter. Zelfs notarissen maken nog wel eens een fout, al is dit dan ook bij hoge uitzondering. DE JEUGDSPAARACTIE 1954—1955. Op de tentoonstelling te Zoetermeer werd, zoals de foto toont, de jeugdspaaractie van de boerenleenbanken op spre kende wijze aangekondigd. Naar wij vernemen, hebben meerdere banken reeds haar hoofdprijs laten etaleren in haar werkgebied. Dit is een zeer effectieve propaganda, die zeer veel nieuwe spaarders trekt. Vele boerenleenbanken hebben ook gezorgd voor een snelle verspreiding van de strips; ze hadden er zelfs naam, adres en telefoonnummer op gestempeld. De verstrekking van de opplakvellen heeft intussen plaats gehad. De uitreiking van de eerste rebussen is begonnen Dat deze jeugdspaaractie bij de boerenleenbanken in de smaak is gevallen, bewijst wel het aantal aangevraagde re bussen. Onze berekeningen, die gebaseerd waren op de vorige jeugdspaaracfies, zijn te laag gebleken en wij vinden

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Maandelijkse Mededelingen' (CCB) | 1954 | | pagina 29