9537 vènijnige opdrachten te ontvangen, want zij leiden tot dra verijen tussen Giro en Boekhouding en tot Brieven in de Brievenbus met alle gevolgen van dien: gepeins, geschrijf, gezoek, gelees, deerlijk gevloek en opgeruim. De volgende maal moeten wij eens met U keuvelen over de Kas. Want ook daarover ontvingen wij een brief. En daar stond in: „Treurig is 't Mijnheer, treurig!" Wat er eigenlijk precies treurig was, hebben wij na deze aanhef niet meer uitgezocht. Het is een aangename neiging in de mens, zijn treurigheid tot later uit te stellen. UIT DE ORGANISATIE. Van kassier lof kassier. De vraag, in welke volgorde de kaarten van de stichting spaarbank dienen te worden geplaatst om een doeltreffend overzicht te hebben, heeft nog geen bevredigend antwoord gevonden. De pennen blijven in beweging en zelfs de In spectiedienst vindt de zaak belangrijk genoeg om in onze rubriek iets erover te zeggen. Kassier van Lieshout, Uden: Terugkomende op de Mede delingen van Augustus 1953, waarin collega Poelen van Groesbeek zijn ervaring omtrent het kaartsysteem Grootboek I kenbaar maakt, diene het volgende: Bij onze bank is dit systeem op 1 Januari 1953 ingevoerd. Aanvankelijk hadden wij de kaarten in alphabetische volg orde geplaatst, doch gezien het feit, dat vele namen met de zelfde voornamen voorkomen, zijn wij in de loop van het jaar begonnen de kaarten in volgorde der nummering te plaatsen. Als er iets is meegevallen, dan is het deze verandering. Met één oogopslag is het betreffende nummer, hetwelk vermeld staat op het spaarboekje, gevonden. Toch is dit systeem o.i. voor verbetering vatbaar. Bij het transporteren b.v. midden in het jaar gebeurt het dat het transport van „Jansen" enige honderdtallen kaarten verder gezocht moet worden dan zijn oorspronkelijke kaart. Zou dit niet te ondervangen zijn door hiervoor ongenummerde kaar ten te gebruiken? Wij zouden dan het transport met hetzelfde

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Maandelijkse Mededelingen' (CCB) | 1954 | | pagina 53