UIT DE ORGANISATIE.
Van kassier tot kassier.
9427
Uit dit alles mag niet de voorbarige conclusie getrokken
worden, dat een ommekeer in de vlasindustrie binnen enkele
jaren zal plaats vinden, maar de vooruitzichten worden van
dien aard geacht, dat onverkorte steun aan de proetfabriek
noodzakelijk is.
We zitten in de drukke maanden en van schrijven komt
er nu niet zoveel. Daarom maken we het ditmaal een beet
je kort.
Kassier Buys van Hoeven: Verschillende malen hebben
enkele collega's hun meningen laten horen over de kaart
systemen voor de stichting spaarbank. Ik geloof dat de
meesten voorstanders zijn van het nummersysfeem. Inder
daad bevat dit systeem verschillende voordelen, die ik gaar
ne beaam. Van colleaa's die reeds enioe tijd ermee werken,
vernam ik echter een groot nadeel, dat zich steeds meer doet
gevoelen. Ik bedoel namelijk het transporteren van een volle
kaart. De nieuwe kaart komt dan ook op een geheel ander
nummer, soms in een andere bak terecht. Dat dit een nadeel
is zal men moeten toegeven. Ik had de C.C.B. voorgesteld
enkele ongenummerde kaarten erbij te laten drukken, die
dan op de plaats en met hetzelfde nummer van de volle
kaart gezet konden worden. Maar dat bracht het hele sys
teem in de war, aldus de C.C.B.
Nu heeft mij een deskundioe de volgende oplossing aan
de hand gedaan, teneinde het bezwaar van het transporteren
te omzeilen. Op de spaarkaarten is aeen plaats aanqeaeven
voor hef volgnummer van hef spaarboekje, wel voor het con
trolenummer. Dat volgnummer nu van het spaarboekje
brenot. aldus mijn zegsman, uitkomst. Plaats dat volgnummer
duidelijk links bovenaan op de spaarkaart en berg de kaar
ten op in volgorde van de volonummers der spaarboekjes.
Deze kunnen steeds dezelfde blijven. Wanneer een spaar
boekje door een nieuw vervangen wordt, geef dat boekje
het volgnummer van het oude boekje en ieder spaarder