8403 het ongaarne, de nonchalance schuilt méér bij ons kassiers dan ginds in Eindhoven. Maar nóg eens, ook daar tracht men steeds te verbeteren en neemt men gaarne nota van gerecht vaardigde opmerkingen. De brief van „een ambtenaar der C.C.B." hebben wij met voldoening ontvangen. Maak U geen zorg, dat U wordt op gepeuzeld, integendeel, U wordt in onze rubriek als gast be handeld en hetgeen U ons te zeggen hebt wordt met belang stelling opgenomen. Het is altijd nuttig de medaille aan de keerzijde te zien, waardoor we ons nog meer bewust worden van onze verantwoordelijkheid, ieder op zijn plaats, om het geheel beter te doen slagen. U weet echter ook, dat de kas sier heden ten dage eveneens genoodzaakt wordt tempo in zijn werk te leggen. Er wordt steeds meer gevraagd, het aan tal en de soort handelingen vermenigvuldigen zich, de sorte ring van gegevens breidt zich uit en de algemene ontwikke ling vraagt steeds beter en sneller recapitulatie van cijfers in vrijwel hetzelfde tijdsbestek. Kortom, ook het werk van de kassier is ingeschakeld in de jacht naar prestaties. Ja collega's, er is wel wat veranderd in de tijd dat wij het eerzame ambt van kassier uitoefenen. Als het zo gebleven was als twintig jaren geleden, dan hadden we nu wellicht geklaagd over corpulentie. Waarmede wij maar willen zeg gen dat alles zijn goede zijde heeft.

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Maandelijkse Mededelingen' (CCB) | 1951 | | pagina 33