9 BOEK 17.484 nieuwe (virtuele) Rabokantoren BANK 2.0 IN DE PERS Ook in 2010 was Rabobank de meest favoriete werkgever van Nederland BOEK Bank 2.0 BOEK Bankroots in 2020 Met een spraakmakende campagne heeft Rabobank Bernheze Maasland haar nieuwe virtuele bankkantoor in één keer op de kaart gezet. Het resultaat spreekt voor zich: het aantal video- chattende klanten neemt snel toe en de bank heeft er in één klap ruim 17.000 kantoren bij. Het is de ambitie van Rabobank Bernheze Maasland om in de virtuele wereld voorop te lopen. Dat betekent: laten zien datje er bent en wat je te bieden hebt. Omdat de virtuele kantoren nog te vaak slechts mondjesmaat bezocht worden is het nieuwe distri butiekanaal op een opvallende en originele manier gepromoot. Door het aanbieden van 2.000 webcams maakt de bank het videokanaal van het virtuele kantoor zo laagdrempelig mogelijk. Honderden klanten hebben daar al gebruik van gemaakt. Opvallend veel senior klanten tonen belangstelling en om ervoor te zorgen dat ook zij hun bankzaken voortaan thuis kunnen regelen, biedt Rabobank ook hulp bij de installatie van een webcam. Barometer van Meest Favoriete Werkgevers 2010 BRETT KING HOM CUSTOflER BEHAVI0UR AND TECHNOLOGY MILL CHAN6E THE TUTURE OF FINANCIAL SERVICES.. Brett King laat in Bank2.0 zien wat voor banken de gevolgen zijn van de toenemende invloed van internet. Hij gaat in op de verschuiving naar inter- netbankieren en het effect van Social Media en laat zien hoe banken het beste kunnen anticiperen op de volgende verschuiving: mobiel bankieren. Marshall Cavendish, ISBN: 9789814302074, €27,99 Wat doet uw bank in 2020? Vinden banken een manier om te anticiperen op de druk die de maatschappij op ze uitoefent? Of veroor zaakt deze druk alleen nog maar meer barsten? Deze en andere vragen komen aan de orde in Bankroots in 2020 van Bruno Fabre. Fabre kijkt met een kritisch oog naar het onomkeerbare proces waarin banken en verzekeraars verwik keld zijn en vraagt zich af of de bank een evolutie tegemoet gaat of op een revolutie afstevent. Zijn conclusie? Wat er ook gaat gebeuren, het zal een grote impact hebben op tussenpersonen, onafhankelijke financiële adviseurs, financiële opleidingscentra en scholen. The Bright ID, ISBN: 9789081641715, €19,95 BANK IN BEWEG ING 7

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Bank in Beweging' | 2011 | | pagina 7