teamwork
Patricia Reusken
Assistent
Instellingendesk
Martijn van der Schaaf
Directeur Amsterdam
tinda Verhoef
Assistent
Instellingendesk
Wat is volgens jullie belangrijker voor jullie klanten:
betrouwbaarheid, rendement of maatschappelijke
betrokkenheid?
Rolf Vriezen: "Betrouwbaarheid is heej^belangrijk, maar degelijkheid
is denk ik het belangrijkst. Rabobank met haar AAA rating heeft»,
voor deze partijen daarmee een troef ip handen. Maatschappelijke
betrokkenheid en duurzaamheid worden steeds belangrijker."
Melchert van Bohemen: "Maatschappelijk verantwoord is een
steeds belangrijker fenomeen. Dat vertalen we concreet naar
uniforme definities en daarna stellen we een portefeuille op die
de doelstelling van een instelling goed vertegenwoordigd. We
zien steeds vaker dat er maatwerk gevraagd wordt Wij bieden een
onafhankelijke check op duurzaamheid van de portefeuille met
analyse- eo onderzoeksbureau Sustainalytics. Instellingen kunnen dit
direct inzetten in de verantwoording naar hun achterban."
Rolf Vriezen: "Men wil voornamelijk een marktconform rendement,
waarbij risicobeperking van meer importantie is dan rendement.
En een goede inhoudelijke match van de portefeuille met de klant
is belangrijk, gezien de restricties aan het beleggingsbeleid dat uit
wetgeving of de eigen statuten voortkomt."
Wat is de verhouding van jullie team ten opzichte van
bijvoorbeeld de lokale banken?
Jos van Scheppingen: "Het binnenhalen van nieuwe klanten
gebeurt, in negen van de tien gevallen, in samenwerking met
lokale Rabobanken. Dg Igkaleijank^schakelt ons in en vervolgens
benaderen we gezamenlijk de prospect. Juist die lokale
aanwezigheid is voor veel instellingen uit deze doelgroep essentieel.
De combinatie van deze zeer specifieke kennis op centraal niveau
en de lokale aanwezigheid is onderscheidend. De bank is en blijft
relatieverantwoordelijk."
Wat hopen jullie als team en als organisatie in de toekomst te
bereiken?
Jos van Scheppingen: "Het is onze ambitie om Rabo
vermogensmanagement voor instellingen in de komende jaren
binnen de gehele organisatie goed op de kaart te zetten. Dit type
klant vraagt om specialistische kennis en maatwerk en dat kunnen
we gezamenlijk organiseren, vanuit onze gebundelde kracht als
organisatie."
BANK IN BEWEGING 31
Senior Relatiemanager Instellingendesk (SRI)
Senior Portefeuillemanaaer Instellijaendesk (SPI1