teamwork Patricia Reusken Assistent Instellingendesk Martijn van der Schaaf Directeur Amsterdam tinda Verhoef Assistent Instellingendesk Wat is volgens jullie belangrijker voor jullie klanten: betrouwbaarheid, rendement of maatschappelijke betrokkenheid? Rolf Vriezen: "Betrouwbaarheid is heej^belangrijk, maar degelijkheid is denk ik het belangrijkst. Rabobank met haar AAA rating heeft», voor deze partijen daarmee een troef ip handen. Maatschappelijke betrokkenheid en duurzaamheid worden steeds belangrijker." Melchert van Bohemen: "Maatschappelijk verantwoord is een steeds belangrijker fenomeen. Dat vertalen we concreet naar uniforme definities en daarna stellen we een portefeuille op die de doelstelling van een instelling goed vertegenwoordigd. We zien steeds vaker dat er maatwerk gevraagd wordt Wij bieden een onafhankelijke check op duurzaamheid van de portefeuille met analyse- eo onderzoeksbureau Sustainalytics. Instellingen kunnen dit direct inzetten in de verantwoording naar hun achterban." Rolf Vriezen: "Men wil voornamelijk een marktconform rendement, waarbij risicobeperking van meer importantie is dan rendement. En een goede inhoudelijke match van de portefeuille met de klant is belangrijk, gezien de restricties aan het beleggingsbeleid dat uit wetgeving of de eigen statuten voortkomt." Wat is de verhouding van jullie team ten opzichte van bijvoorbeeld de lokale banken? Jos van Scheppingen: "Het binnenhalen van nieuwe klanten gebeurt, in negen van de tien gevallen, in samenwerking met lokale Rabobanken. Dg Igkaleijank^schakelt ons in en vervolgens benaderen we gezamenlijk de prospect. Juist die lokale aanwezigheid is voor veel instellingen uit deze doelgroep essentieel. De combinatie van deze zeer specifieke kennis op centraal niveau en de lokale aanwezigheid is onderscheidend. De bank is en blijft relatieverantwoordelijk." Wat hopen jullie als team en als organisatie in de toekomst te bereiken? Jos van Scheppingen: "Het is onze ambitie om Rabo vermogensmanagement voor instellingen in de komende jaren binnen de gehele organisatie goed op de kaart te zetten. Dit type klant vraagt om specialistische kennis en maatwerk en dat kunnen we gezamenlijk organiseren, vanuit onze gebundelde kracht als organisatie." BANK IN BEWEGING 31 Senior Relatiemanager Instellingendesk (SRI) Senior Portefeuillemanaaer Instellijaendesk (SPI1

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Bank in Beweging' | 2011 | | pagina 31