2010 Rabobank in Europese top 3 van klantwaarde Rabobank blijft wielerploegen steunen Website van het jaar Investering in glasvezel door Rabo Bouwfonds luidt revolutionair nieuw model voor telecomsector in IN DE PERS Het Financieele Dagblad, 8 oktober 2010 Het sponsorcontract met de Rabobank wielerploegen verlengd tot en met 2016. Naast enthousiasme voor de sportieve successen van de ploeg is gebleken dat het sponsorproject ook op zakelijk niveau, zowel nationaal als internationaal, goed uitpakt voor Rabobank. De steun aan de wielerploegen maakt onderdeel uit van het Rabo Wielerplan dat nu zo'n vijftien jaar bestaat en als doel heeft fietsen in de volle breedte te onder steunen. Uit recent onderzoek van onderzoeksbureau Forrester blijkt dat Rabobank zich in de top 3 bevindt van banken die klantwaarde het hoogst in hun vaandel hebben staan. Alleen de Britse Co-operative Bank en de Duitse Sparda-Banken staan nog hoger in de ranglijst. In het onderzoek werden klanten van de grootste Europese banken ondervraagd over de klantgerichtheid van hun bank. Deelnemers moesten reageren op de stelling:'Mijn bank handelt niet uit winstoogpunt, maar laat het belang van de klant het zwaarst wegen'. Maar liefst 36% van de Nederlandse respondenten was het hiermee eens. Daarmee scoort Nederland het hoogst van alle Europese landen. Rabobank scoort 48% en is de enige Nederlandse bank in de top 10. Rabobank.nl is door de Nederlandse consumenten verkozen tot de meest populaire financiële website van 2010. Website van het Jaar is een van de grootste online verkiezingen van Nederland. Het was al de zesde keer dat Rabobank.nl de prijs in ontvangst mocht nemen. Eerder wonnen we in 2004,2006,2007,2008 en 2009. Ga naar www.websitevanhetjaar.nl voor een overzicht van de andere winnende sites. 8 BANK IN BEWEGING

Rabobank Bronnenarchief

blad 'Bank in Beweging' | 2011 | | pagina 8